Alla inlägg under april 2014

Av Kaela - 30 april 2014 09:30

 




Det är inte
den färdiga människan

som är hel

det är
den kämpande anden

alltid på väg

för upptagen

för att fundera på

om hon är lycklig

som nått den fulla helheten

och döden möter hon
med handen full

av livets verktyg

Kaela

Av Kaela - 30 april 2014 05:49

 




Morgonen är kall med en röd horisont.

Det är något alldeles särskilt med morgnar. För varje är av mitt liv som går blir jag mer och mer morgonmänniska.

Inte så att jag har lättare för att vakna.

Men  upplevelsen av detta - en ny dag att göra något av - är en nästan sakral känsla.

Morgonen är början på en ny dag som aldrig funnits förr

och aldrig kommer att finnas igen.....


Önskar DIG en speciell dag idag - med den här lilla dikten som jag faktiskt inte vet vem som skrivit!




Tänk dig en bank som
varje morgon satte in 86400 kronor på
ditt bankkonto,
och som varje kväll tar tillbaka de
pengar du inte använt.

Vad skulle du göra med pengarna? Så
mycket som möjligt förstås!
Nu är det så att du har en sådan bank och
den kallas TIDEN.


Varje ny morgon får du 86400 sekunder att
använda precis som du vill.

Varje kväll är förslösad tid borta för
alltid, det finns ingen möjlighet till
kredit.
Använd därför alltid din tid så klokt som
möjligt.

Gör varje dag minnesvärd!”

Av Kaela - 29 april 2014 21:41

 


Visste du att drömmar och myter är minst lika viktiga för teknisk utveckling som tekniska utbildningar.


Jag gjorde det inte.

Inte förrän jag ikväll läste en spännande artikel i Ny teknik.


Och visst är det väl så.

Någon gång, gissar jag, att varje annorlunda modell av ett hus har seglat upp i någons dröm.

Sedan har det färdigställts av byggare och tekniker och andra.

Men utan drömmaren hade detta huset kanske aldrig kommit till.


Så låt dina drömmar flöda - och bli den verklighet du drömmer om.




Av Kaela - 29 april 2014 18:10

 



Läser i Svenska Dagbladet att vi just nu har den värsta björkpollensäsongen på tjugo år.

Det gör det ju riktigt tufft att vara pollenallergiger.

Så nog ska vi vara glada för att den alltför tidiga sommarvärmen tar ett steg bakåt och molnen intar scenen med svalare väder en tid.


Att vara allergisk mot björkpollenallergiker är ingen sinekur och i år är det riktigt svårt.

Så snälla ni andra som slipper , låt oss som är allergiska få vara glada för lite svalare vindar så att det mattas av.




Av Kaela - 29 april 2014 18:00

 


Bor du i Norrköping!

Varför inte komma på gårdsfesten på Södra Promenaden 81 (Marieborgs dagfolkhögskola) där också vi finns.

Fredag 9 maj kl. 10-00 - 14.00


Av Kaela - 29 april 2014 09:30

Han fällde ned taket och tryckte på gasen.

När han körde över 120 såg han blåljus bakom sig.
 

Han hade blivit något fartblind och tänkte att polisen kan aldrig köra ikapp honom.

Han tryckte gasen i botten, men när han närmade sig 170 började han att tänka, "Vad i helvete håller jag på med?" och då stannade han vid väggrenen.
Polisen kom fram till bilen med bötesmappen i handen.

"Det har varit en låååång dag, mitt pass är snart slut och det är dessutom fredag den trettonde. Jag har ingen lust att börja trassla med papper.
Jag släpper dig om du kan lämna en förklaring för fortkörningen, som jag inte har hört tidigare".

Mannen tänkte 2 sekunder och svarade,
"Min fru lämnade mig förra veckan, hon stack iväg med en polis. Jag trodde att han ville lämna tillbaka henne".

Polisen önskade mannen trevlig helg medan han rev fortkörningsboten.

Av Kaela - 29 april 2014 08:11

 




I en annan dimension
än den vi lever
och rör oss i här
ska en frihets rymd bära
mina vingar

snabbare än någon vind
på jorden

lugnare
än en vindstilla majdag
skönare än en saltstänkt havsbris
en månljus kväll i september

i en annan värld
i en annan dimension
är ingen längtan kvar att
plågas av


där är bara
fridens oslagbara ro
och ett evigt bo
för den som är jagad och trött

än vill jag inte vara där
men ett rum
görs iordning

en dag ska jag se
så som det verkligen är

och inte som nu

-såsom i en spegel...


Kaela

Av Kaela - 29 april 2014 05:54


 




Tiden går fort - det är nog ett av de påståenden som uttalas oftast - i stark konkurrens med uttalanden om väder och vind förstås.


Den här tiden som går så fort - det är ju ditt och mitt liv....våra dagar, stunder sekunder....

Ibland kan man uppleva liksom att man står vid startlinjen, fullt beredd att börja leva - växa- utvecklas -  men man står så lätt kvar på samma ställe och trampar och innan man vet ordet av är loppet över.


Låt inte tiden rinna idag!

Gör det där du innerst inne vill.......


Tänk- Vad är det jag vill göra idag - och du kommer att upptäcka att tankar skapar handling - och  handling skapar underverk !

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards