Alla inlägg under juli 2018

Av Kaela - 31 juli 2018 21:36


                     



Jag behöver Dig

 

som vårbäcken behöver rännan
för att kunna porla

 

som blommorna behöver solen

jag behöver Dig

 

som örnen behöver vinden
för att kunna breda ut sina vingar

 

som vattnet behöver kannan

och stjärnorna kosmos

 

behöver jag Dig

jag är penseln

 


jJg är strängen
och Du är harpospelaren

 

jag behöver Dig
som leran behöver krukmakarens händer
 

som låset behöver nyckeln

som skeppet behöver sitt roder
som korallerna behöver ett hav...

 

Jag behöver dig!

 

Kaela

 

Av Kaela - 31 juli 2018 21:12

♥ 4

Vi pratar ofta om våra olika roller.  

Livsroller - den allra första - dotter - och kanske syster - så flickvän, hustru, mamma,mormor....

Eller bara att vi är på olika sätt beroende på vilka vi är tillsammans med.


Att vi är en person hemma och en annan på jobbet - ja det kanske måste vara så till viss del...men ändå måste det finnas en grundton som följer med oss in i de olika rollerna.

En bottensats av vårt jag....något som gör att vi är hemma i oss själv - och vågar vara det!


Varför har vi så svårt att vara oss själva, att våga ta plats, att våga visa det som är jag - och veta att så här just precis som jag är duger jag - är jag älskad.

Det finns flera svar på den här enkla frågan, för frågan i sig är enkel men under ytan ligger en komplicerad väv av strukturer som vi har med oss sedan barnsben
Vi har inte valt dem - de valdes åt oss..

Men vi kan faktiskt både ifrågasätta mönstren och undan för undan kanske göra oss fria - för din och min insida är otroligt kraftfull - och där bor en längtan som  om vi släpper den fri kommer att lyfta oss ur mönster och mallar och låta oss upptäcka vem vi verkligen är

Oftast finns ett glapp mellan den person vi är och den person vi skulle vilja vara. 
Det är egentligen inget att sörja över, det är bara bra -  att ha något att sträva efter ger tillvaron ett innehåll.
På det sättet blir livet inte tråkigt
För att ha livskvalite måste voi ha en kamp - en mening - och ett mål....Tuff arbetsdag idag....den började halvåttaoch slutade för ett par timmar sedan.Imorgon 'r sista dagen innan min "semester".

Jag har ju aldrig semester på det sättet att jag släpper allt helt enkelt för att det inte är möjligt.

Men det är inte viktigt för mig.


Nu önskar jag DIG en skön kväll och så småningom en god natt!


Här kommer kvällens citat:


"Det blir aldrig som man har tänkt sig, det blir bättre."
Okänd tänkare

Av Kaela - 31 juli 2018 10:10

        

 

 

 

 

Idag är 30-graders värmen tillbaka!

Det är skönt att kvalmigheten från igår är borta - men svettigt blir det-

 

Varmt grattis till Helena och Elin som har namnsdag idag eftersom det 't är den 31 juli - och det är tisdag!

 

Stort grattis också till DIG som har födelaelsedag idag!

 

KIom ihåg att locka fram lite leenden och skratt idag!  

Av Kaela - 30 juli 2018 20:17

         



Tiidigt i morse traskade jag  och mannen i mitt livgatan fram

Målet för vandringen varÖgonkliniken.

 

Trött efter mästan sömnlös natt.

Värme och oro ä'r inga bra sängkamrater. 

 

Bäntade på att få veta varför försämringen av min syn nu går så ruskigt snabbt.

Men de verkade uppöleva det lika gåtfullt som vi.

 

Nu ska experterna rynka sina oannor ihop - hoppas det ger resultat!

 

Dessutom går en remiss till synhjälpmedelscentr(som (som tyvärr bara finns i Linköping) ,em som jag hoppas mycket av och 'r glad och tascksam för,

 

Lika glad och tacksam som för den älskade handen som finns där för mig!

Av Kaela - 30 juli 2018 20:00

              


 

 

 

Grattis Botvid på namnsagen idag - mådag 30 juli!!

 

Grattis också till DIG som har födelsedag idag!

 

Se sig i spegeln en stund och gläds över det DU ser!  

Av Kaela - 29 juli 2018 22:45


 




Kvällen går snart över i natt och alla i huset har hamnat i säng.


Själv ska jag bara säga godnatt till DIG och önska dig en god natts sömn!


Och förstås - ett citat att ta med in i sängen.


"Tänk om vi bara är en enda människas goda gärning från fred på jorden.”

Knut Hallberg

Av Kaela - 29 juli 2018 11:15

 



Min invändning mot våld är att när det verkar göra gott, är det goda endast tillfälligt.

Det onda som det gör är  permanent


Mahatma Gandhi

Av Kaela - 29 juli 2018 09:44

 

              

 

Ett par regnskurar inatt hr givit en friskare morgon.

Det  är sömdag 20 juli och det betyder att Olof har namnsdag!

 

Stport grattis till DIG som br det gamla kunganamnet!

Och  stort hrattis till DIGom har födelsedag idag!l

Idag och alla a nndra dagar

är DU en mycket viktig person!  

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards