Alla inlägg under mars 2009

Av Kaela - 31 mars 2009 13:58


 




Och så finns det bekämpningsmedel i många av våra grönsaker.

Illa, illa.

Jag har de senaste åren ofta haft en känsla av att kanske inte frukt och grönt är så nyttigt.

Om man betänker vad som sprutats hit och dit även i vårt land och vad som går ut i våra vattenledningar är jag inte förvånad.


http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=166438

Av Kaela - 31 mars 2009 13:49

Ja tänk så lite man vet.

Inte alltid är sanningen som den först ser ut.

Det gäller att inse att vi människor vet aklltför lite om framtiden för att göra några egentliga utfästelser eller val.

ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2009/03/31/1538771-om-du-skulle-valja-en-ny-varldsledare/

Av Kaela - 31 mars 2009 13:46

ja tyvärr måste man väl säga att man känner igen sig.

Såå lätt att alltid vänta på det som ska ske längre fram istället för att fånga stunden!

Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2009/03/31/1538773-dagens-kloka-ord/

Av Kaela - 31 mars 2009 06:01


 


Mycket få människor lever idag - de flesta gör förberedelser för att leva imorgon"
Jonathan Swift

Av Kaela - 31 mars 2009 05:55


 


Tänk dig att du är en av ett fåtal utvalda som ska välja en världsledare, en president som ska styra över vår jords alla länder och frambringa fred och välmående bland såväl människor som djur. Du har tre kandidater att välja emellan.

Men först vill jag att du svarar på följande fråga:
Om du kände en kvinna som var gravid och hade åtta barn redan, varav tre utav dem är döva, två är blinda, en var efterbliven och kvinnan själv har syfilis. Skulle du rekommendera henne en abort?

Så vidare till de tre kandidaterna där du ska välja en:
KANDIDAT 1 Han samarbetar med mutade politiker, konsulterar astrologer och har två älskarinnor vid sidan om. Dessutom kedjeröker han och dricker ett tiotal glas Martini varje dag.

KANDIDAT 2 Han har fått sparken från två arbetsplatser, sover alltid till klockan tolv på dagen, rökte opium under sin ungdomstid vid universitetet och dricker en hel flaska whiskey varje dag!

KANDIDAT 3 Han har fått en hjälteutmärkelse av sitt land, är vegetarian, röker inte, dricker inte och har inga skandaler bakom sig.

Vilken av dessa kandidater skulle du välja? Fundera lite innan du läser svaret.

Kandidat 1 heter Franklin D Roosevelt
Kandidat 2 heter Winston Churchill
Kandidat 3 heter Adolf Hitler

Man ska således inte döma folk efter deras vanor……
Jo, en sak till, angående aborten, svarade du Ja?
Grattis! Då har du just tagit kol på Beethoven!

Av Kaela - 31 mars 2009 05:49

Mer än var tionde svensk har inte haft råd att gå till tandläkaren det senaste året trots att de behövt det.

Många svenskar idag väljer att dra ut tänder som skulle kunna räddats med rotfyllning och krona.

Men prisskillnaden gör valet lätt.

Jag tror att en rotfyllning med krona handlar om ungefär 4000 kronor medan en utdragning kan stanna på 700:-

Ingen i ett välfärdsland ska behöva välja på det sättet!!
Detta måste det bli en ändring på.

Dåliga tänder gör det svårt att tugga och så får man magproblem och kanske i värsta fall näringsproblem.

Alltså borde tänderna räknas in i övriga kroppen och ersättas av vår sjukvårdsförsäkring.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ofta-for-dyrt-ga-till-tandlakare-1.833355


Av Kaela - 31 mars 2009 05:46

Lyssna på Anders Bolling, DN:s chefredaktör som säger att medierna ger en snedvriden bild av världsituationen.

Det visste vi nog....men vad har vi att lita på.

Om medierna snedvrider- hur får vi då reda på sanningen.?

http://www.dn.se/webbtv/kultur-noje/varlden-ar-battre-an-vi-tror-1.830647

Av Kaela - 31 mars 2009 05:37


Sverige är, tillsammans med fyra andra länder, de enda som når upp till FN:s mål om en biståndsvolym på 0,7 procent av BNI.
Det är glädjande att läsa.

Faktiskt inte bara bland de fyra bästa utan bäst.

Jag blir glad av detta.

Kanske kan vi inspirera andra stater till större insatser än idag- och kanske kan vi också öka med någon eller några procent själva.

Behoven är ju enorma.
Och vårt ansvar stort

Ty jag var hungrig och ni gav mig att

äta. Jag var törstig och ni gav mig att dricka. Jag var främling och ni tog emot mig.  Jag var naken och ni

klädde mig. Jag var sjuk och ni besökte mig. Jag var i fängelse och ni kom till mig.  Då skall de rättfärdiga

svara honom: Herre, när såg vi dig hungrig och gav dig att äta, eller törstig och gav dig att dricka?  Och när

såg vi dig vara främling och tog emot dig eller naken och klädde dig? Och när såg vi dig sjuk eller i fängelse

och kom till dig?  Då skall konungen svara dem: Amen säger jag er: Allt vad ni har gjort för en av dessa

mina minsta bröder, det har ni gjort mot mig.
matteus evang.25:35-40


För mig ligger anvisningen om hur vi ska leva i dessa ord. 

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=166369


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards