Alla inlägg under maj 2009

Av Kaela - 31 maj 2009 19:52

Den ärvda övervikten är svår att bli av med eva !

Det har du helt rätt i.

Nu tror jag förstås att många rökare upplever sin belägenhet nästan likadant.

Att man ärvde en kropp som lätt tar till sig det som blir ett bruk och missbruk som inte är bra för den.

Men som du säger.

Jag tycker också egentligen att diskussionen är helt galen.

Att jag alls tog upp den beror på att jag anser att det blivit en fullkomligt vansinnig klappjakt på rökare.

 Och att det finns andra saker än cigaretter som påverkar hälsan.
Så absolut...jag tycker vi solidariskt ska dela varandras hälsorikser utan en sådan här diskussion.

Jag vet i vilket fall vilket bolag jag INTE tar en livförsäkring i.

Ha det gott eva och var rädd om dig!

 http://kaela.bloggagratis.se/2009/05/30/1719224-overvikt-lika-farligt-for-halsan-som-rokning/


Av Kaela - 31 maj 2009 12:23

Nu var det länge sedan jag bjöd på en rolig historia-men här kommer en.

Hoppas den lockar dig till skratt - för då har jag förlängt ditt liv med en minut eller nåt sånt...du vet väl att man säger att ett gott skratt förlänger livet?......


Två rånare med draget vapen kommer in på en bank i Småland och skriker:

--Ner på golvet allihop, det här är ett rån!

Alla kastar sig ner utom en äldre man som blir stående.Rånarna skriker: Det gäller dig också.

--Nej, säger mannen, för jag är specialagent.

--Nu lägger du dig ner gubbe för annars skjuter vi huvudet av dig.

--Nej, upprepar mannen, för jag är specialagent.

Rånarna blir villrådiga, kommer av sig och springer till slut ut ur banken.

Då reser sig en av kassörskorna tittar på mannen och säger: --Men Oskar, det vet du väl, du är inte specialagent, du är ju senildement!

Av Kaela - 31 maj 2009 11:40

Elvabarnsmamman Barbro som säger om sig själv att hon är sådär halvmodern eftersom hon har tio barn med den första mannen och en med den andra-säger också att pojke eller flicka aldrig spelat roll, bara de varit friska.


Jag försöker tänka mig hur många liter mjölk Barbro har burit hem - och hur många blöjor hon har bytt...men mina matematiska kunskaper duger inte till att räkna ut det.


Hoppas nu att barbro får elva rosor minst idag!!!


http://www.nt.se/nyheter/Default.aspx?articleid=5281891

Av Kaela - 31 maj 2009 11:36

Förutfattade meningar blir fördomar
först om de inte kan ändras
när de ställs inför nya kunskaper.

George Bancroft

Av Kaela - 31 maj 2009 11:28

Sagan om koltrastens sång av H C Barregren

Det var en härlig dag! Alla fåglarna hade samlats och sjöng så att fjädrarna rök. Träden lekte med skuggteater på marken, blommorna neg och dansade med vinden, solen lyste som en sol över dem alla, och våren kunde knappt sitta still av förväntan.

Ja, se det var en fest, ty nu skulle Koltrastarna gifta sig.

Domherren såg strängt på dem, harklade sig och frågade om de ville gifta sig med varandra och leva lyckliga i alla sina dagar. Det ville de och därmed kunde festen slå ut i full blom.

Herr Koltrast tittade på sin hustru och sade att hon var den vackraste fru Koltrast som fanns. Fru Koltrast fnittrade och sade att herr Koltrast var den stiligaste herr Koltrast hon någonsin sett.

Se det är kärlek, det…

Men redan syntes mörka moln vid himlen. Det blåste upp till storm, och alla kloka fåglar sökte skydd. Men herr och fru Koltrast hade bara ögon för varandra och såg inte faran som hotade. Innan de visste ordet av slet vinden tag i dem och kastade dem åt olika håll.

Stormen rev och slet i träden. Herr och fru Koltrast kom allt längre bort ifrån varandra, och när stormen äntligen bedarrade var de vilse kunde inte hitta tillbaka.

Solen växte sig gul igen, och herr Koltrast började sjunga de vackraste sånger om kärlek som fanns, så att hans hustru skulle höra honom. Men det var vår och alla fåglar sjöng om kärlek. Stackars herr Koltrast – hans sång drunknade i kören.

Fru Koltrast flög från buske till buske och ropade efter sin make, men det var vår och alla fåglar ropade ut namnen på sina käraste. Stackars fru Koltrast – hennes rop försvann i mängden.

Både herr och fru Koltrast ropade varandras namn och sjöng sånger om kärlek, men ändå kunde de inte finna varandra. Och nu gick gick solen i moln. Ett lätt duggregn tassade över skogen; alla fåglar tystnade och drog sig undan, så som fåglar gör.

Men inte herr Koltrast. Han kunde inte sluta sjunga, ty hans hjärta var fyllt av sorg. Han sjöng högre och vackrare än någonsin förut. Och det enda som hördes i skogen förutom regnets dripp, dripp, dropp var hans sång om kärlek. Och äntligen kunde fru Koltrast höra honom.

Hon svarade honom med en sång om kärlek, och så fann de varandra igen, herr och fru Koltrast. Lyckan var fullständig, och ända sedan den dagen sjunger koltrasten om kärlek varje gång det regnar.

Om du går ut kan du höra det.

Av Kaela - 31 maj 2009 09:38


En bok för alla mammor (vi är förstås i centrum idag)!

Jag har läst boken och tyckte kanske att den mest var för nyblivna mammor.

Men visst fick jag en och annan ny tanke trots att jag är mamma med vuxna barn.

För dig som just blivit mamma tror jag den är jättebra.


"Tankar om att vara mamma" heter den och är skriven Kattrin Davida!


Du kan köpa den här...(men även på Bokus  där den är 2 kronor billigare)


http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9132330103

Av Kaela - 31 maj 2009 09:27

"Det vilar något otajmat över moderskärleken. Den är antingen för mycket. Kvävande. Eller för lite. Egoistisk. Aldrig sådär lättsamt lagom som faderskärleken. Men alltid tagen för given". Så skriver Anna Larsson i SvD idag.

Och det är sant.

Det har hänt att jag har sagt: Hur en mamma än är så är hon fel.

Det finns alltid någon med åsikter.


Nu tänker jag lyda Annas råd och sträcka på mig för att jag lyckades klara mina fem underbara barn genom deras barndom- många år som ensam mamma.

De är och har alltid varit det bästa jag har gjort!


Gör det du också - sträck på dig du mamma!

Du är suverän!!!!!!

Buketten av rosor är till oss alla mammor...vi som har vuxna barn och du som firar din första Mors Dag!


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2970873.svd#preambleend


Av Kaela - 31 maj 2009 09:15

Gideon 16, Deborah 15 och Jacqline 14 har en mamma som verkligen är värd att fira idag!!

Ensam har hon tagit hand om sina barn sedan Jacqline föddes för fjorton år sedan.

Dessutom heltidsarbetande.

Hur hon har fått vardagen att gå ihop är något att fundera på för alla som är två om ett eller två barn och har svårt att får till det så att vardagen flyter.

http://www.dn.se/livsstil/livsstilsreportage/singelmamman-jag-ar-inte-ensam-barnen-och-jag-ar-ett-team-1.879748

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards