Alla inlägg under augusti 2009

Av Kaela - 31 augusti 2009 13:53


 "Hon går genom tavlan, ut ur bilden"

Johanna Nilsson



Vi har väl alla stått undrande inför att någon som har ett bra hem och älskande föräldrar kan må dåligt.

Vi har frågat oss varför.

Men kanske inte hittat svaren.

Hon skriver väl, Johanna Nilsson.

Ett vackert och välformulerat språk som gör det enkelt att läsa men är ändå väldigt givande.

Det svåra ligger i att bearbeta den stora bilden. Det är ingen må-bra-bok och den sitter i minnet… länge.

En stark läsupplevelse och kanske ett och annat svar med andra ord.


 Här hittar du den och får den hem i din brevlåda om några dagar.


http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9146176047


Men du kan också kolla dessa.


Bibliotek.se

Bokus

CDON

Tradera



Av Kaela - 31 augusti 2009 13:47

Absolut Carola!


Man undrar vad de egentligen håller på med!


Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2009/08/31/1945496-fralsningsarmen-erbjod-kaffe-med-bulle/



Av Kaela - 31 augusti 2009 06:11



Frälsningsarmen i Landskrona slipper åtal för olaglig försäljning av bullar.

Det är ju självklart viktigt att mat som erbjuds allmänheten är ok.

Men den lag som ska tillse detta slår orimligt mot det trevliga inslag som vi alla tycker det är att kunna ta en fika med hembakade bullar för en billig peng när det erbjuds.

 Vårt svenska "fikande" är ju känt.

Vi vill ta en fika när vi ses.

Och vad är en fika utan en bulle.


Något måste göras åt den här trubbiga lagen så att ideella organisationer vågar bjuda på eller försälja fika med bullar.


Klok åklagare i det här fallet som inte ens startade en förundersökning.

Men vem vet vilken ideell organsiation  där åklagaren är nitisk - som åker på dryga böter för att de erbjudit en kopp kaffe med bulle om inte lagen förändras.


http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=176327

Av Kaela - 31 augusti 2009 06:06



Ålder är inget man är utan något man har.
Och när man vet att man ÄR, då
spelar det ingen roll vad man HAR.

John-Bertil Lunden

Av Kaela - 31 augusti 2009 06:03


Med en obönhörlig kraft och mjukhet
berör du mitt allra innersta.
Letar dig fram till varje liten vrå.
Dyrkar upp hjärtats låsta rum.


Väcker känslor jag inte trodde fanns.
Väcker mitt slumrande jag.

Jag vill ge dig det finaste jag har.
Jag lägger mitt hjärta i dina händer.


Det är fullt av kärlek.
Det är fullt av längtan.
Jag ger det till dig.
Du gör med det vad du vill.
Mitt hjärta det är ditt.

Av: Ann Johlin

Av Kaela - 31 augusti 2009 05:59

Ja det är ett klokt ord som göre världen bättre ju flera som lever efter det!


Kram och var rädd om dig Ulla!


http://kaela.bloggagratis.se/2009/08/29/1940852-dagens-kloka-ord/

Av Kaela - 31 augusti 2009 05:57


Tack Gunilla!


En fin helg har jag haft!

Hoppas du haft detsamma!


Morgonkram och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2009/08/29/1940852-dagens-kloka-ord/

Av Kaela - 31 augusti 2009 05:50

Precis Christoffer!

Helt rätt!

Precis som det stod i artikeln som länken i inlägget gick till.


Ha det gott och var rädd om dig!


(Tyvärr lyckas jag inte få med länken till mitt inlägg, men det ligger lite längre ner)

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards