Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Heder åt Pontus Klingspor som räddade barnet som släpades och bets av rottweilern

Av Kaela - 7 januari 2012 13:43

Trots att 20 personer fanns i närheten var det bara Pontus Klingspor som rusade till undsättning när hunden kastade sig över mamman med de två barnen skriver Aftonbladet.

Fruktansvärd upplevelse för den lilla 6-åringen - och för hans mamma som inte lyckade sparka iväg hunden.

Heder till en Pontus - en hjälte som kastar sig in och räddar barnet.

Utan att tänka på sitt eget skinn.

Så kan jag ju undra varför man går omkring med en hund som är så farlig om man som denne hunds matte inte ens är stark och har sån pli på sin hund att man kan hålla den kvar i koppel.

Skönt att veta att den inte finns längre


 
 
Ingen bild

Lindha

8 januari 2012 20:01

Jag håller med om att all heder ska ges åt Pontus som hade mod att ingripa och rädda barnet från större skador. Det är verkligen modigt att ingripa i en sådan situation!
Skönt att hunden fick somna in, för hundens egens skull. Hoppas bara att ägaren inte skaffar fler sådana hundar utan mer kunskap och styrka...

Kaela

8 januari 2012 23:38

Ja det var bra att hunden fick somna in.
Även om jag undrar varför en hund blir sån att den angriper på det här sättet.
Och som sagt - heder åt Pontus.

Allt gott till dig!

 
Ingen bild

Lindha

9 januari 2012 16:45

ja, visst undrar man varför en hund blir sådan? Jag hoppas(hoppas kanske är fel ord men jag antar att du förstår hur jag resonerar) att det beror på sjukdom och inte på dålig uppfostran eller för att ägarna haft hunden till att tävla kamp(ryser vid tanken) med. Jag kan inte se att min hund skulle bli sådan - inte så som han är ialla fall. Men skulle det hända så skulle jag definitivt tro på sjukdom för något annat skulle jag inte kunna förklara det med... *hemska, hemska tanke*.

Kaela

9 januari 2012 18:45

Visst kan en hund bli galen av sjukdom och bete sig på ett sätt som den aldrig tidigare gjort.
Men trots allt är det inte så vanligt.
Man hör talas om det ytterst sällan.
Du är ju en go matte så din hund kommer inte att bete sig så.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards