Direktlänk till inlägg 1 september 2012

Änkans bok

Av Kaela - 1 september 2012 09:38

jag läser mest på nätterna.

Inte riktigt av fritt val utan mera för att mina dagar är så överfyllda - och med min läslust så  stor - måste jag bara hitta tillfällen att läsa trots fulla dagar.

Så - oftast får läsningen gå ut över nattsömnen.

Ett par nätter nu har jag tillbringat nattens första timmar med boken: "Änkans bok" av Joyce Coral Oates.
Jag vann faktiskt boken i ett föreningslotteri för någon månad sedan men har inte hunnit ner till den förrän nu.


 


Du kan köpa boken som pocket här för 42:00 kronor.


Bilden lånad av AdLibris


En sorgens bok.

Ja absolut!


En bok om hur man i sorgen efter efetr en hastigt bortgången kär tappar fotfästet.

En bok om hur man mitt i sorgen måste fatta en massa beslut som skulle vara svåra även om man inte kastats in i en mardrömslik förtvivlad saknad av den man delat femtio år med.


Men också en bok om ljus.

Om vänner som finns där - som står kvar och visar omsorg.

Om femtio fina äör tillsammans med mannen som hon älskade.

Så jag drar mig för att kalla den en sorgebok.

Vill nog hellre säga att det är en bok om livet - som ger - och som tar.




Du kan - om du vill här nedanför höra en intervju med Joyce.





 
 
e-k

e-k

1 september 2012 11:10

Så en sådan finns redan. Långt därinne i mitt bakhuvud har länge funnits ett frö att jag kanske skulle smala ihop alla inlägg om "fröken änka", skriva till en del till en bok som kanske skulle kunna uppmuntra andra att det går att komma vidare.
Vore intressant att läsa änkans bok, ska notera det ibland mina boktips.

Ha en underbar lördag Kaela.

http://www.steeperz.com

Kaela

1 september 2012 12:35

Jag tror du skulle tycka mycket om den boken E-K.!

Kramar om dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards