Direktlänk till inlägg 6 januari 2008

jag skulle så gärna vilja möta dig (Dikt)

Av Kaela - 6 januari 2008 21:22


Jag skulle så gärna vilja möta dig
du okända kvinna
som gav livet åt mitt barn.

Vad kände du när du förstod att hon växte
under ditt hjärta
och vad kände du när du placerade
femdagarsknytet i trappuppgången?

Var du för ung?
Hade du ingen man?
var huset redan fullt av hungriga barn
och förmådde inte mätta ytterligare en mun.

Du är ständigt närvarande
här hos mig - i henne
ibland känns det som om jag skulle se dig
stående bakom henne.
jag känner en hemlig och djup tacksamhet
till dig.

jag skulle så gärna vilja vem du är
få sitta ner med dig
över en kopp lkaffe
eller- kanske du hellre dricker te.

Hur mycket av det som är svårt för henne idag
mitt i brinnande pubertet
skulle du kunna förstå bättre än jag.

Vi är ju inte bara en produkt av vår miljö

Kanske skulle hon kännas främmande för dig
full av västvärldens värderingar
insydda jeans och tuschade ögon
popmusiken vrålar från hennes rum...

Visst hittar jag något hos henne
som påminner om mig
Men kanske skulle du
allt yttre främlingsskap till trots
hitta en väg till henne
som jag inte har.
jag vill att du ska veta
jag väntade henne i en enda stor längtan
tog emot henne i en stormande glädje

och älskar henne intensivt....

 
 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

6 januari 2008 21:46

Hej Kaela!
Tack för din kommentar på min blogg. Jag har kikat in här nyss, och läst lite varstans - dikter och inlägg. Kommer gärna tillbaka!
:-)

http://frufundersam.bloggagratis.se

 
antigone

antigone

6 januari 2008 23:33

Vilken underbart rörande dikt!
Fin presentation också!
Tack för ditt besök hos mig och din kommentar om anmälan....det är på gång!
Tack för du bryr dig!

Återkommer gärna hit till din bloggboning så hoppas det är ok att jag lägger dig bland mina länkar!?
/
Lina

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
My

My

7 januari 2008 00:18

tack så jättemycket för din kommentar:)! älskar att vara ung och mamma även om det inte var tänkt så. är bara så trött på att försvara mitt val hela tiden. alla ser bara det man "missar"- inte allt det underbara som faktiskt kommer med ett barn....

http://mysan87.blogg.se

 
Kaela

Kaela

7 januari 2008 09:31

Du är varmt välkommen tillbaka Fru Fundersam!

http://kaela.bloggagratis.se

 
Kaela

Kaela

7 januari 2008 09:33

Hej Lina!
DEt är helt ok!
Kul att du gjorde ett besök.
Du är alltid välkommen!

http://kaela.bloggagratis.se

 
Kaela

Kaela

7 januari 2008 09:37

Hej antigone!
Jättekul att du tittade in.
Och du är innerligt varmt välkommen tillbaka!

http://kaela.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ulla

7 januari 2008 19:53

Vilken vacker dikt !

Ulla

 
Kaela

Kaela

8 januari 2008 08:49

Varmt tack Ulla för din fina kommentar!

http://kaela.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards