Direktlänk till inlägg 8 februari 2008

John Blund den lille med paraplyen

Av Kaela - 8 februari 2008 23:43


önskar jag alla kära bloggvänner


 med en liten sång som nog en del av er känner igen:


John Blund den lille

med paraplyen

han känner alla små barn

i byen


Var liten pojke

var flicka snäll

han kommer hem till

varenda kväll


I praplyen han gömmer drömmar

en saga ut ur dess inre strömmar

när blott du somnat och sover gott

John Blund dig visar ett sagoslott


Av diamnater lär slottet vara

en liten prins och prinsessor rara

bor däruti med en liten fe

som är det vackraste man kan se


men - för att få se det

du måste lova

att hela natten beskedligt sova

och hela dagen mot mor och far

sen vara lydig och snäll och rar!

 
 
Ingen bild

barnhemsbarn

9 februari 2008 00:05

god natt, var söt den var

 
cecilia

cecilia

9 februari 2008 00:15

jag är väll den enda som inte känner igen visan om john blund

http://cecylia.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

9 februari 2008 11:27

Den var söt !

http://ullas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sofia

3 november 2009 19:45

:-) jätte kul.. Min morfar brukade sjunga den för mig när jag var liten, men nu kom jag inte håg hela textn... TACK!!!

 
Susanne

Susanne

17 januari 2011 22:44

Jag " tog " din bild till ett av mina inlägg, hoppas att det är ok. Jag kommer också tala om att det var ifrån din blogg jag tog den ifrån. Du får gärna gå in och läsa på min blogg också om du vill.. ha det så bra // Kram

http://www.dyrbaradiamant.blogg.se

Kaela

18 januari 2011 05:53

Fin blogg du har!
Klart att du fick ta den.

Önskar dig allt gott!

 
pia

pia

29 april 2012 23:37

Den har jag hört mååånga gånger, fast aldrig på svenska... Bara på danska. :)

http://engdam.blogspot.se

Kaela

30 april 2012 08:45

Det är jättesöt liten sång som jag hörde redan som barn.
Ursprungligen tror jag faktiskt den är dansk eventuellt tysk.

Allt gott till dig!

 
Ingen bild

Ingrid

14 augusti 2018 20:02

Tack för texten. Sjöng precis första biten för mitt lilla barnbarn och kom inte ihåg allt.

Kaela

15 augusti 2018 07:04

Tack för din fina kommentar!

Den gör mig glad!
Allt gott till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards