Alla inlägg under april 2008

Av Kaela - 21 april 2008 19:13


 Man undrar vart vi är på väg.

Våldsbrotten ökar i antal.
Min arbetskamrat kom hålögd till jobbet i morse och berättade att klockan 21.00 i går kväll (söndag) ringde polisen på dörren och de måste lämna sitt hem.

En misstänkt bomb på gräsmattan till hälften nergrävd enligt samma arbetskamrat.

 Enligt min arbetskamrat var det verkligen en bomb men nyheterna är tysta

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=762753&rss=145


Av Kaela - 21 april 2008 10:37


Hon minns inte längre
vad hennes barn heter
och förväxlar ofta
idag med igår...
Hon tar på sig vinterkappan
i juli
och går ut i tunna nattlinnet
i yrsnön...

Hennes minne ger sig ofta av
färdas långa vägar
över vidsträckta landskap
fastnar
i det förgångna

Men när jag tog min ömhet
i mina händer
och smekte hennes kind

såg hon på mig och sa:
"jag är en människa"

Kaela

Av Kaela - 21 april 2008 10:23

Hej Lena!
Ja det är verkligen sant.

Vilken fin blogg du har.

Måste ju tjuvkika lite grand!

Av Kaela - 21 april 2008 09:14



 


När du är vänlig
mot någon
som har bekymmer,
kan du hoppas,
att han
skall komma ihåg det
och vara vänlig
mot någon annan.
Och vänligheten sprids
som ringar på vatten....

Av Kaela - 21 april 2008 09:01



Bry dig inte om vad kritikerna säger.
Ingen har någonsin rest en staty till minne av en kritiker.

Jean Sibelius

Av Kaela - 21 april 2008 06:30


 









Det är jag som väljer mina tankar.
Genom mitt val av tankar kan jag välja glädje!

Kay Pollack

Av Kaela - 21 april 2008 06:28


En son och hans pappa är ute och vandrar i bergen.
Plötsligt ramlar pojken och slår sig. "Aaaaaaaajjjj!!!" ropar han.
Till sin stora förvåning hör han sin egen röst upprepa "Aaaaaaaajjjj!!!"
Nyfiket ropar han: "Vem är du?"
Omedelbart får han svaret: "Vem är du?"
Uppretad över svaret ropar han: "Fegis!"
Han får svaret direkt: "Fegis!"
Han tittar på sin pappa och frågar: "Vad är det som händer?"
Pappan ler och svarar: "Min son, lyssna här".
Och sen ropar han till berget: "Jag beundrar dig!"
Berget svarar direkt: "Jag beundrar dig!"
Återigen ropar mannen: "Du är en mästare!"
Rösten svarar: "Du är en mästare!"


Sonen är förvånad, men fattar inte riktigt vad som händer.
Sedan förklarar pappan:
"Man kallar detta för eko, men i själva verket är det livet.
Du får tillbaka allting du säger och gör.
Vårt liv är helt enkelt en återspegling av våra handlingar.
Om du vill ha mer kärlek i världen, skapa då mer kärlek i ditt hjärta.
Denna relation gäller för allt i livet, i alla aspekter av livet.
Livet kommer att ge dig tillbaka allt det du givit det."

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards