Alla inlägg den 3 juni 2008

Av Kaela - 3 juni 2008 23:16


Dags att avsluta den här dagen kanske.

Även om det är kul att skriva och roligt att vandra runt på andras bloggar.

Har så sällan tid med det i så stor utsträckning jag skulle vilja.

Önskar er alla en god sömn!

Av Kaela - 3 juni 2008 23:04

Erika, vad glad jag blir att höra att du har reagerat och till med tagit upp detta med att vi skulle sluta med skolavslutningar i skolan för att nysvenskarna (eller några få av dem för att vara korrekt) kräver det - på din blogg.

Det märkligaste av allt i mina ögon är att man genom den här åsikten kan bli beskylld för att vara både rasist och diskriminerande.
Jag tycker det är diskriminerande mot våra svenska barn att ta ifrån dem ett av deras viktigaste kulturarv.
Om man inte som muslim kan gå in i en svensk kyrkolokal är det också diskriminerande.
Oj hoppas jag inte retar någon nu, för det är verkligen inte avsikten.

Jag har det bra Erika- men lite snärigt eftersom flytten närmar sig!

Men jag lääängtar ut till huset dessa vackra dagar!

Kram och ha det gott!

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_325808.svd


http://www.kristdemokraterna.se/PressOchMedia/Pressmeddelanden/Skola/Forvagraintebarnenskolavslutningikyrkan.aspx



http://slott.blogg.se/150107165540_skolavslutningar_i_kyrkan.html


Av Kaela - 3 juni 2008 22:06

Vi vet ju alla vilken revolution det första barnet är.

Kanske särskilt om man kommit upp i åldern en bit (något som jag inte vet något om eftersom jag knappt trampat ur barnskorna då ettan eller etten kanske man ska säga eftersom det var en pojke )gjorde entre.

Om du undrar hur det känns att plötsligt sitta där med tre knyten i famnen läs detta:

http://www.alltombarn.se/aktuellt/att-fa-trillingar-var-en-chock-1.11826

Av Kaela - 3 juni 2008 21:55


 


"Det krävs att 100 byråkrater jobbar i 100 år för att orsaka ett lika stort misstag
som en dator kan skapa på en hundradels sekund"    
      - Dental Economics, 1968 -

*********

"Jag har rest land och rike runt och talat med de kunnigaste människorna
och jag kan försäkra er om att datorer är en trend som kommer att vara högst ett år"
- ansvarig utgivare på förlaget Prentice Hall, 1957 -

Av Kaela - 3 juni 2008 21:51


Min älskade unge...
Du sover,
jag hör dina andetag,
lyssnar.

Jag har ditt ansikte
inpräntat i mitt minne,
du finns i mig.

Alla tankar
du fått mig att tänka,
alla känslor
du fått mig att känna,
har jag gömt i mitt hjärta.

Du har fått mig att längta,
du har fått mig att le.
Du har fått mig att sakna,
du har fått mig att inse,
att livet i sig är inte så stort.
Det är vad vi gör med det
som har betydelse.

Vet du vad du betyder för mig?
Jag står vid din säng
och ser dig sova,
så fridfullt,
ett flyktigt leende på dina läppar.

Du finns hos mig var natt,
jag vet vem du är.
En ängel,
en skatt,
mitt hjärta,
min själ.
Du ockuperar mig,
jag blir aldrig densamma igen.

För den kärlekens skull,
för dig och mig,
så orkar jag lite till.
Jag vill aldrig ge upp.

Du är här för att stanna
och jag står vid din sida.
När du lämnar mig sen,
för att pröva dina vingar,
så finns jag fortfarande kvar här.
Jag lämnar dig aldrig.
helene


Av Kaela - 3 juni 2008 21:41


 


När du sover händer mycket mer än att kroppen bara vilar.
Då sker de uppbyggande processerna, såsom sårläkning och kalkutfällning i skelettet.
Så, sov gott - och bli starkare!

Av Kaela - 3 juni 2008 20:17


 


...........han stod mitt i gatan
raglande
och sjöng för full hals med sin hesa
fyllestämma


folk vände sig om
skrattade



jag grät över honom
och över hans hustru
väntande - oroad


när kommer han
och hur kommer han


..........men mest rann mina tårar
för dem
som hade hjärtan av sten
Kaela





Av Kaela - 3 juni 2008 20:10


På väg mot lunch
En äldre man ligger på gatan
Rullatorn står på trottoaren med en grönvit kasse på ett av handtagen
En kvinna ber mig hjälpa honom upp
En annan kvinna ringer efter en ambulans

Jag böjer mig ner och frågar,
- Hur mår du? Vill du sitta upp?
- Gör vad du vill, säger han
Jag pratar lugnt med honom
- Jag vill inte leva! Det finns ingen mening! Säger han
Jag försöker sätta honom upp, han ramlar
Benen bär inte, han vill ligga

Jag försöker ge honom lite trygghet genom att vara där och ge honom kroppskontakt

Jag frågar: Vad heter du?
- Simon, säger han
- Jag orkar inte längre! Benen bär inte längre, inget hjälper!
Jag orkar inte längre!

Mitt hjärta brister
Vad ska jag göra? Jag känner mig hjälplös

Jag kan mycket, men till denna uppgift fanns det inget facit i skolan
inte ens uppgiften fanns

Varför fick vi inte lära oss om livet, medmänsklighet, omtanke?

Vi får lära oss den hårda vägen genom livets skola och där finns
inget
Facit

Varför hjälper det inte att kunna pythagoras sats, Sprechen Sie Deutsch?
och när slaget vid Lützen avgjordes?
Varför har jag inte fått lära mig att hjälpa sjuka och hantera döden?

Simon, ett fyllo,
en alkis, men också en människa som behöver hjälp
En person, inte ett paket, inte något ont
Bara en människa som behöver hjälp
En hjälp jag vill ge, men jag vet inte hur...
HJÄLP!?
Miakel Spetz

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards