Alla inlägg den 13 juni 2008

Av Kaela - 13 juni 2008 23:48

MySpace and Orkut Good Night Glitter Graphic - 5


Detta är mitt sista godnatt på många dagar.

Telia har gjort en miss och "glömt" vår beställning så det innebär att de första tio dagarna (minst) får vi leva utan TV utan telefon och utan dator.

Det ska faktiskt bli riktigt spännande att se hur det går!
Kanske blir det så skönt att vara utan tekniken kvällstid så man inte vill ha det mera.

Vem vet!


Just nu är det iallafall en mycket trött Kaela som säger godnatt.

Sängen står där bäddad ännu...men så mycket mera är det inte som nu inte är i kartinger.

Känner mig lite hemlös.


Många kramar till alla fina bloggvänner och besökare!


Av Kaela - 13 juni 2008 23:46

Vilken härlig unge du har Anette!
Ta skottkärran och gå till sin farfar och dammsuga, det är minsann inte dåligt.

Kram till både dig och Elin

Av Kaela - 13 juni 2008 16:46

Gillar du att städa?
Jag tycker faktiskt inte att det är så tokigt.

Belöningen är ju ett hem som doftar rent.

Just nu har jag fått mtt lystmäte i och för sig med all flyttstädning.

Jag gissar att många med mig har suttit framför TV:n och förfasats över hur folk har det ser ut i sina hem denna vår medan städexperterna har gjort rent hus.
De har blivit vår tids Lubbe Nordström ...han som skrev boken"Lort-Sverige" en gång i tiden...ja eftersom de är kvinnor så nöjer de sig inte med att prata- de sätter igång att städa!

Om vi inte ska behöva få besök av dem inför en massa miljoner av TV-tittare är det bäst att vi städar!

Kan vi städa? Om inte finns ett och annat råd här!

http://stockholm.city.se/nyheter/2008/02/05/Lar_dig_stada_som_ett_riktigt_proffs/
Och tänk när man är färdig med städandet -

 då kan man lägga sig på soffan med en god bok

 

eller spela gitarr


 

eller kanske sätta sig vid datorn.





http://www.svd.se/bostad/nyheter/artikel_1196613.svd

Av Kaela - 13 juni 2008 16:39


Pojkarna halkar efter flickorna i skolresultat.Och då slås det på stora trumman.

Min minnesbild från egen skolgång är att pojkarna var sämre på att koncentrera sig.

Så det borde inte vara en nyhet.

Och om det varit flickorna som halkat efter - hade man även då på ministernivå talat om att det måste satsas pengar=

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_351360.svd

Av Kaela - 13 juni 2008 12:39

hej Mysan. Du går till Menyn och letar upp orden ladda ner bilder.

Sedan följer du bara de anvisningar som du får.

Sedan ligger dem i rutan under denna _"Välj bilder till inlägget"

Där markerar du den bild du vill ha med i ditt inlädd.

Lycka till!


Ja Ulla visst är det en härlig liten sång.

Gillar den också.

Ha det gott och en stor kram!



Av Kaela - 13 juni 2008 09:16



130 människor dör i båt och badolyckor i sommar.

För att minska risken att du eller någon av dina kära blir en av dem är det bra att kolla den här filmen.

http://www.nt.se/blaljus/artikel.aspx?articleid=3792358

Av Kaela - 13 juni 2008 09:02

Varmaste tack Rebecca- en solnedgång i min barndoms, ungdoms och mina drömmars stad fick mig nästan tårögd....

Men kanske beror det på sömnbrist.
Nätterna har ju mest gått åt till packning och städning senaste veckan....

Kram från mammie

Av Kaela - 13 juni 2008 08:54

En vacker liten film till mamma idag. 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards