Direktlänk till inlägg 22 april 2009

Sajt tar betalt för att hjälpa folk lämna Svenska Kyrkan

Av Kaela - 22 april 2009 10:26

En webbsajt på nätet erbjuder folk hjälp att lämna Svenska Kyrkan mot en avgift på 100:-


Men det är faktiskt inte svårare än att lyfta sin telefonlur och själv meddela att man vill lämna sitt medlemskap i kyrkan.

Så det är bara att hoppas att den här sajten självdör av brist på folk som vill ha deras hjälp.

 Ledare för sajten ser inget fel i att ta betalt för den här tjänsten.
Om det är uppmärksamheten runt sajten eller inte som fått dem att besluta att ge 15% av vinsten till Rädda Barnens arbete i Gaza kan man ju fråga sig.


http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?ID=168452

 
 
Teija

Teija

22 april 2009 10:37

Ja, jag säger då det.
Min man och jag har ju eget företag och vi har blivit uppringda och erbjudna en tjänst som skall befria oss från säljare... Komiskt!De hittar på allt för att tjäna pengar bara!
Ha en bra dag:D

http://varannandag.bloggagratis.se

 
Ingen bild

misstro

29 april 2009 21:15

Det är väl alldeles utmärkt att någon gör det enklare att lämna kyrkan. På kyrkans egen hemsida finns det inte någon info om hur det går till och det räcker alls inte att "lyfta luren"... Jag har försökt...

 
Ingen bild

Ateisterna är idioter

14 juni 2010 19:25

Kan man inte anmäla till polisen de två idioterna/skurkarna

 
Ingen bild

neon

12 augusti 2010 16:12

Att bara lyfta luren är inte alltid enkelt. Många vet inte vilken församling de tillhör och orkar inte söka den infon. Inte heller att skriva ut blanketter på bilbioteket(ifall man inte har skrivare på jobbet etc.). Dessutom slipper man sitta och tjata med sv.k personal som försöker övertala en att vara kvar. Jag tycker tjänsten är värd att betala för, om man vill göra det enkelt för sig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards