Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Ta hand om dig själv så du orkar bry dig om andra

Av Kaela - 11 februari 2012 15:44

 



Min erfarenhet är att det är nyttigt att reflektera över vilka värderingar man har om sin egen roll i förhållande till andra människor.

Balansen mellan att bry sig om andras behov i en relation och att bry sig om sina egna behov kan vara ganska svår ibland.

Men faktiskt är det så att om man inte bryr sig om sig själv så kommer ens engagemang i andra människor att minska för att så småningom helt försvinna.

Så - bry dig om dig själv en stund idag!

Gör just det du vill göra.

Lyssna på den musik du vill höra - gå ut och gå om det är vad du längtar efter - eller lägg dig i soffan och slappa om det är ditt största behov idag.

Lyssna inåt dig själv och ta tag i det du hör.

Gör det du längtar efter!


Det är en väg till att bli en god medmänniska!




 
 
Kristina

Kristina

11 februari 2012 20:01

Jag håller med dig att det är viktigt att ta hand om sig själv.
Man får verkligen ta tag i sig själv och koppla av ibland och göra det man tycker om.
Ibland kan det vara lättare att hjälpa andra och ibland när det blir mycket är det lätt att glömma sig själv.
Man vill ju så gärna hjälpa till, idag har jag haft en egen vilodag.
Goa kramar till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Kaela

11 februari 2012 22:23

Vad härligt att du har haft en egen vilodag.
Såna behövs.
Ja man måste ha fått för att kunna ge - och ge vill vi ju - för vi får bara vad vi ger.

Kramar om dig!

 
Kristina

Kristina

11 februari 2012 22:55

ja det är sant,men ibland svårt att göra ändå. Men jag vet att man mår så bättre om man gör ngt roligt,vilsamt ngt som gör en glad.Därför färdigställde jag ett armband idag, trots att ajg fick riva upp men till sist såg jag systemet hur jag skulle sy och känner mig så nöjd. Det ger skaparglädje. Så nu känns det bra få predika imorgon. Kram o ha en fin söndag

http://ruach.blogg.se

Kaela

12 februari 2012 09:33

Du skapar på två sätt den här helgen alltså.
Dels något vackert för det yttre och så mat för människors hungrande inre.
Välsignelse över din predikan önskar jag med en varm kram!

 
Tolmia

Tolmia

12 februari 2012 08:36

Bra att bli påmind om detta. Tror jag behöve det lite särskilt just idag efter en intensiv dag igår.
Glöm inte att göra detsamma för dig själv Michaela.
Du/ni är värd en sån dag också.
KRAM!!!!!

http://tolmias.blogg.se

Kaela

12 februari 2012 09:31

Ja man behöver såna dagar och stunder.
Och vi är ganska bra på att fånga dem i flykten.

Härligt att höra att du haft en sån dag igår!

Kram och rikaste välsignelse!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards