Direktlänk till inlägg 3 februari 2017

Skördar överbeläggningarna på sjukhuset liv

Av Kaela - 3 februari 2017 18:51

   

Som bilden önskar vi alla inklusive sköterskor och läkare att det skulle vara


men så här är det......


Jag har en dotter som arbetar som sjuksköterska på Södersjukhusets akutmottagning.

Jag ser att hon är slut ocu utpumpad.

Hon är dessutom ensam förälder.

Verkligen ensam. Det finns ingen intresserad far.

Jag är ofta orolig att hon ska begå något ödesdigert misstag i stressens virvlar och kaos.

Och att det sker  att personal gör felbedömingar förstår jag ju - och ser av den här artikeln.

Något måste göras.

Frågan är bara vad - och vem ska göra?

 
 
Ingen bild

Uppsalatjejen

3 februari 2017 19:19

Intressant inlägg om viktig fråga, Kaela. Men länken fungerar inte... Kan du fixa det?

Kaela

3 februari 2017 20:42

Hej Uppsalatjejen!
(Fin stad. Där växte jag upp! Nu hoppas jag att det ska vara fixat.
Annars ä det något fel som jag inte kan påverka.
Ga en härlig helg!
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=6621252

 
Ingen bild

Uppsalatjejen

3 februari 2017 21:10

Tack Kaela! Nu funkar länken. Vilken ruskig artikel. Hur som helst önskar jag dig en fin helg också!

Kaela

4 februari 2017 09:33

Härligt att länken unkade.
Ja det är en verkligt skrämmande läsning.

Ha en fin helg du också!

 
Anki

Anki

4 februari 2017 09:00

Skrämmande läsning! Jag är tacksam att Lasse fick så bra hjälp på VIN, även om det tog många timmar av väntan...
Önskar dig en bra dag!
Kram

http://ankistankar.blogspot.se

Kaela

4 februari 2017 09:30

Ja visst är det fruktansvärt.
Det är inte roligt varken att vara patient eller personal!
Glad att Lasse fick hjälp, väntan i sig är ju jobbig, men den glömmer man när allt gått bra!
En god helg önskar jag dig också!
Kram!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

4 februari 2017 09:29

Det är med sjukvården är så skrämmande. Om det fortsätter så här så slutar personalen eller blir sjuka och då blir det ännu värre. Vi har hamnat i en hemsk spiral som jag inte vet hur man ska få bukt med.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Kaela

4 februari 2017 09:31

När du har helt rätt.
Tror ingen vet hur vi ska få bukt med detta.
Men det gäller att försöka.
Det är märkligt att vi ska ha det så här!
Ha en fin lördag!

 
Ingen bild

Stina

4 februari 2017 10:20

Tycker biträdesjobben kunde komma tillbaka, dom skulle kunna göra mycket som inte sjuksköterskor och undersköterskor hann med, kolla till och bara finnas där för dom som är rädda och oroliga för vad som ska hända!
Nu ska de va så mycket utbilningar till allting, alla har inte läslust, eller ork, då borde de finnas alternativ. Nu ska det minskas på personal och dom som är kvar ska helst hinna mer, inte konstigt att det blir fel ibland....Stina

Kaela

4 februari 2017 15:46

Du har så rätt Stina.
Utbildning är ju bra.
Men vi har fått ett utbildningsraseri i Sverige som defintivt inte är bra och som märks särskilt mycket just inom sjukvården.
Sjukvårdsbiträde skulle också vara ett bra jobb för många nya svenskar som saknar utbildning men behöver ett jobb.
Kramar om dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards