Direktlänk till inlägg 24 maj 2017

Håll i det sköra hoppet med båda händerna!

Av Kaela - 24 maj 2017 08:55

 





Tittade igår kväll på på en helt underbar film på Netflix....Änglavakt...*Jag har sett den förr - men jag behövde den efter det fruktansvärda dådet i Manchester.
Mina tankar sysslade med våld och terror och jag kände rädslan komma krypande.

Terrorns framgång är ju möjligt just på grund av den rädsla den sprider.

Den stjäl våra livs innehåll och glädje utan att ens lyfta ett finger.

Så jag ville få byta tankar och tog filmen till hjälp.

Filmen handlar om att inte ge upp hoppet....hoppas och tro mot allt förnuft.

När man verkar för de goda krafterna får man hopp för mänskligheten.
Det finns oändligt mycket ondska i världen, det handlar inte om att blunda för det eller förneka det.

Det handlar om att hitta tilltron till det goda....


Och hoppet är vårt allra bästa verktyg för att få det!


 Att hitta styrka utan hopp.

Att ha lust och finna ork och tro, utan hopp.

Nej det är inte möjligt.


Så låt oss hålla i hoppet hur skört det än är med båda händerna.

Vägra släppa det.


Det kommer att bära dig till det du hoppas på.


Jag vet att en del ibland tycker jag låter alltför optimisitisk.

Att jag nästan tror på under.


Ja det gör jag faktiskt.

Och jag tror att den tron och hoppet om en bättre värld är det som kommer att förändra både den som är bärare av hoppet och den som är omkring.

Så sker under....genom  att tro att de är möjliga!


Önskar DIG fina dagar inför Kristi Himmelsfärdsdagen som ofta medför en extra ledig vardag så den som arbetar får fyra lediga dagar!
Hoppas DU har det!!

Håll fast DITT hopp - låt ingen ta det ifrån dig!

 
 
Ingen bild

Stina

24 maj 2017 22:06

Håller med dej, vi får aldrig ge upp hoppet! ...men fattar inte att ett sådant fasansfullt dåd kan hända nu igen, om man nu kan hämta sej från sånt här, så va de väl de man hade gjort, fått lite distans, och så händer det igen! Hoppas du också får en fin helg, de vill jag gärna ha, sommarvädret håller i sej, men efter helgen gärna en dags regn, det är väldigt torrt! Kram från Stina

Kaela

28 maj 2017 20:37

Hoppet för världen känns oerhört skört just nu.
Så mycket av våldets triumfer gång efter annan.
Men jag vill fortsätta att tro att det finns en väg till fred. medmänsklighet och kärlek.
Jaaa det får gärna regna ordentligt i flera dagar.
Ett underbart väder har det ju varit under helgen.,

Kramar om dig!"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards