Alla inlägg den 5 april 2008

Av Kaela - 5 april 2008 19:52




Det finns människor som
kommer in i våra liv och lämnar det igen.

Det finns ochså människor som stannar en
kort stund och lämnar fotspår i våra hjärtan.

Och vi blir aldrig mer de samma.

Okänd tänkare 

Av Kaela - 5 april 2008 17:19

Känner en viss förväntan.

Alla kläder rena och vikta. Strykningen tar jag imorgon.

Ikväll ska vi gå ut och äta tillsammans med ett par vänner.

Såna där härliga underbara vänner som man har känt så länge att man kan vara helt avslappnad.

Vi ska gå på den krog där min käre make och jag intog vår första gemensamma utemåltid så det känns ju också lite extra.
Och restaurangbesök är ganska sällsynta i vårt liv så jag ser fram emot en härligt fin kväll.


Om du kommer till Norrköping kan jag varmt rekommendera den.

http://www.butlershorna.com/main.htm


Av Kaela - 5 april 2008 16:55


Vi måste ha en längtan för att leva,
en längtan för att inte kvävas
i vanans gråa rytm och sitta
som torra mumier med döda ögon.
Vi måste alla i den mörka muren
ha några lösa, försåtligt dolda tegelstenar,
som vid behov kan tagas bort
och öppna utsikt mot det vida havet.
Vi skall ej fly. Nej. Vi får inte fly.
Vi måste bara äga ett utanför, ett hav, en utsikt,
ha något annat, något bortom,
ett söndersågat galler på vår cell
som ingen vet.
Vi skall ej fly. Vi skall ej lyfta undan gallret -
vi måste bara ha det,
ha det för vår längtan,
för några blommors skull,
för något annats skull,
därutanför för något annats skull,
för några pärlor på en fjärran strand
som vattnar våra ögon när de vissnar
med hemligt ljus.
Vi måste alla i den mörka muren
ha några lösa, försåtligt dolda tegelstenar
som vid behov kan tagas bort
och öppna utsikt mot det blåa havet.



Olle Svensson

Av Kaela - 5 april 2008 16:54




till dig Ulla!

Av Kaela - 5 april 2008 16:30

Tänkte inleda min "bloggkarriär" med ett citat av systerdottern (makans systerdotter, om vi ska vara petiga...). Milla.


Varje helg brukar hon sova över någon natt hos mormor och morfar, men förra helgen var ett stort släktkalas och därför blev det inget med att sova hos mormor och morfar. När detta gick upp för Milla under söndagen krävde hon att få sova över två nätter den här helgen istället. Det blev bestämt så, men när mamma Annette lämnade henne igår frågade mormor för säkerhets skull:

"Är du nu alldeles säker på att du vill sova här i morgon också?"

Ja, det var hon.

"Men du kanske vill vara lite hos mamma och pappa också?" undrade mormor.

"Nä, där har jag redan vart" svarade Milla...


På bilden busar Milla med sin pappa

/Rebecca

Av Kaela - 5 april 2008 13:49

 Just nu springer jag ut och in i tvättstugan.

Bäddar rent i sängarna, försöker damma.

Golven har min underbare make lovat ta när han kommer hem efter att ha bytt till sommardäck.

Nu tror vi inte på mera snö!

Av Kaela - 5 april 2008 13:45


Ja visst är de underbara Göteborgstanten U...dessa små blåa sippor som är vårens budbärare på ett särskilt sätt.

Idag blåser det svalt här på ostkusten- hos er i Göteborg blåser det väl nästan jämnt?

Har ingen bukett med blåsippor ..tror de är fridlysta så jag plockar demv inte...men här får du en bukett med vitsippor som min arbetskamrat plockade i veckan.


Av Kaela - 5 april 2008 13:42

Nej Ulla jag blir inte trött på de komentarerna.

Hon är go. Alla bebisar är ju goa.

Men visst är hon speciell för mig.

Hon är ju min lilla dotterdotter.

Kram och en tulpanbukett till dig!




Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards