Direktlänk till inlägg 30 april 2008

Har den här tanten flyttat in till dig också

Av Kaela - 30 april 2008 13:55

 

Till helt nyligen bodde det bara Peter och jag i vårt hus.
Då flyttade en tokig gammal tant in hos mig!
Hon följer med ut till stugan när vi åker dit också.
Nej, inte med mitt medgivande och inte betalar hon hyran heller.
Hon bara finns där! Hon verkar lida av spegelmani, vilket är något jag aldrig hört talas om, utom när det gäller en del tonåringar.
Hur som helst.
När jag går till spegeln för att måla mig ställer sig den här tokiga tanten framför mig! Där står hon med sitt rynkiga ansikte och har ansats till dubbelhaka och bilringar runt midjan.
Hon vägrar att flytta på sig.
Jag har skrikit åt henne att gå sin väg men hon bara skriker tillbaka.
Det blir hon inte vackrare av.
Det har gått så långt att jag har slutat med makeup förutom att jag försöker med lite läppstift ibland, en gräll röd färg, som då flyter ut i rynkorna kring munnen.

Hon ger sig på min garderob också och ändrar mina kläder.
Jag har smal midja, har fått många komplimanger under åren, men hon syr in kläderna så de stretar förfärligt när jag försöker tränga mig i dem.
Mina papper kastar hon bort och flyttar på allt tills ingenting finns där jag vet att jag placerade det.
Hon köper hem kakor och snask, vilket hon inte borde göra eftersom hon har problem med vikten.
Jag kan unna mig lite emellanåt, men det verkar som hon glufsar i sig det mesta. Jag har för vana att ha en flaska vin i kylen för det är ju så nyttigt att ta ett glas till middagen
. Nästa morgon är flaskan ofta tom, så hon har problem på det området också.

När jag är i en affär och försökte be om kläder i min storlek tittade expediten konstigt på mig.
Tanten hade tydligen varit där också.
När jag till slut fick på mig en snygg svart litet nummer och gick till spegeln var det samma visa: tanten ställde sig framför mig och hade satt på sig en likadan klänning.
Behöver jag säga att hon såg löjlig ut i den!
Hon har konstrat med telefonen också så den sällan ringer och telefonsvararen tar inte emot några meddelanden.
Jag vet ju att jag är ganska populär.
Det har jag alltid varit och karltycke har jag.
Men sedan tanten flyttade in hör jag sällan från någon, så jag tittar på TV men där har hon varit framme och gjort bilden suddig och skruvat ner volymen så jag knappt kan höra om jag inte skruvar upp den.

På sistone har hon roat sig med att knöla till madrassen, så när jag vaknar känner jag mig stel och ont både här och där.
Jag vet ju att jag alltid ansetts som en sällskapsmänniska, ganska spirituell faktiskt.
Men den där gamla tanten har tydligen sprungit runt och pratat med vänner och bekanta, till och med i affärerna häromkring.
De får alla så bråttom när de ser mig.
Om jag vill småprata så mumlar de ofta något i stil med: Jaja, det där har du ju redan berättat.
Hördu, förlåt mig men jag måste springa.
Vad ska jag ta mig till?
Om det är någon som vet varifrån tanten kom, var snäll meddela mig snarast.
För om jag inte blir av med henne - då måste jag nog tänka på att flytta...

 
 
Ingen bild

Ulla

30 april 2008 16:24

,,,men usch har hon kommit till dig nu,,,,hon är här hos mig också,,,,eller försvann hon till dig,,,hon dyker upp med jämna mellanrum i alla fall,,,kram

 
Rebecca

Rebecca

30 april 2008 22:02

Ja, det är väl som nån sagt, att det värsta med ungdomen är att den slösas bort på människor som inte är gamla nog att uppskatta den...

http://kaela.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards