Alla inlägg den 8 december 2008

Av Kaela - 8 december 2008 22:36

Hej Lina!
Länken fungerar hos mig.

Men försök att klistra in den i webbläsare däruppe istället.

Ibland fungerar det om det inte fungerar som direktlänk.

Ha det gott och var rädd om dig!

http://kaela.bloggagratis.se/2008/12/08/1177683-att-vaga-ge-karlek/


Lägger in länken igen


http://sydsvenskan.se/inpalivet/article317470/Mamma-jag-har-traffat-nagon.html



Av Kaela - 8 december 2008 19:58

Ett förtroende som många mammor väntar och och kanske också längtar efter.

Men om denne någon din dotter talar om är en flickvän.

Hur reagerar du då?

Det är svårt- för både mor och dotter.

Man vill visa att man älskar- och ibland kanske man blir för ivrig.

Man ser dotterns utanförskap framför sig.

Hos en mamma som älskar sin dotter handlar det ju inte om mamman - utan alla tafatta felord har sin grund i kärleken till dottern.


Men varför ska det vara så svårt?

 Och är det alltid svårt?
Har du någon berättelse att dela med dig av som jag får sätta in på bloggen.

Antingen du är mamma eller pappa- son eller dotter som berättar om den gången du berättade att denne någon i ditt liv hade samma kön som du själv- eller då du som förälder fick det förtroendet.
Skriv en kommentar så sätter jag in den i bloggen.

Med reservation för att det är en seriös kommentar förstås!


http://sydsvenskan.se/inpalivet/article317470/Mamma-jag-har-traffat-nagon.html


Av Kaela - 8 december 2008 18:21


 


Detta måste ni bara läsa- om en människa som vågade bjuda på kärlek och medmänsklighet mitt i tunnelbanan och trots att mottagaren inte hörde till de lyckade i samhället.


http://stockholm.city.se/nyheter/2008/11/08/Ett_ogonblick_av_karlek_och_medmansklighet_pa_t_banan/

Av Kaela - 8 december 2008 13:29

Det är helt ok att du lånar den bilden förstås- att dela med sig är viktig!


Ha det gott och var rädd om dig!


http://kaela.bloggagratis.se/2008/05/15/712510-en-kram/

Av Kaela - 8 december 2008 05:51




Ta aldrig någon för givet.

Ha alla dina vänner nära ditt hjärta,

för du kanske vaknar en dag och upptäcker

att du har förlorat en diamant när du var för upptagen

att samla på stenar.

Det är bättre att ha få diamanter än många stenar.

Av Kaela - 8 december 2008 05:50


 


Jag är fågeln som knackar på ditt fönster
i morgontimmen
och din kompanjon, som du inte kan känna,
blosset som lyser upp vägen för den blinde.

Jag är glaciärens krön ovanför skogen,
den bländande,
och mässingsrösterna från katedralens torn.

Tanken som plötsligt kom över dig vid middagstid,
och fyller dig med en säregen lycka.

Jag är den du har älskat för länge sedan.
Jag går vid din sida under dagen,
och ser uppmärksamt på dig,
och sätter min mun mot ditt hjärta
men du vet det inte.

Jag är din tredje arm och din andra
skugga, den vita,
som du inte har hjärta för,
och som aldrig kan glömma dig.


Av Kaela - 8 december 2008 05:44

En glad nyhet tror jag för alla som har försökt amma eller mata en täppt späd bebis.

Som försöker suga men då inte får luft och släpper bröstet eller flaskan och gråter.

Nässpray är väl inget man ska missbruka- men det är skillnad på bruk och missbruk och en förkyld bebis behöver hjälp att få de övre luftvägarna fria faktiskt mer än de flesta.

Så du som har en liten spädis hemma- se till att ha den här nässprayen i medicinskåpet.

http://www.alltombarn.se/barnhalsa/nasspray-for-nyfodda-1.19189

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards