Alla inlägg under juni 2010

Av Kaela - 18 juni 2010 09:48

Jag instämmer av hela hjärtat i det DN skriver idag i sin artikel: "Majoriteten trött på bröllopshets".


Media har sannerligen redan sugit ur allt det gottaste ur karamellen så när vi nu står vid mållinjen är det ju inte många som orkar läsa om kungligt bröllop längre.


Jag har många gånger under veckorna bakåt varit glad att jag inte är i Victorias och Daniels kläder.

Visst är det klart att man får offra lite av sitt privatliv om man råkar gifta sig med en kronprinsessa, men jag undrar om Daniel hade insett HUR mycket.

Och Victoria- stackars flicka- det är snart så att hon inte kan lyfta ett finger utan att det står i pressen.


Visst förstår jag att detta är något extraordinärt.

Mannen av folket som får prinsessan är ju nästan som en saga.

Men jag undrar om han får halva kungariket som det brukar stå i sagorna.




Av Kaela - 18 juni 2010 09:44

  

 

 

Det jag är mest rädd för är att jag i slutet av mitt liv ska upptäcka att jag levt någon annans dröm hela mitt liv.

Karin Blixen

Av Kaela - 18 juni 2010 08:57

  

 

Vad är priset på erfarenhet?
Köper man den för en sång?
Eller vishet  - för en dans på gatan?

Nej, den köps för allt en man har:
Hus hem och familj
Vishet säljs på det öde torget

dit kunderna aldrig kommer
och på stenåkern där bonden
förgäves plöjer efter bröd.


Georg Johannesen

Av Kaela - 18 juni 2010 08:52

Lennart Svensson - det var väldigt tråkigt att höra att adoptivföräldrarna har det så svårt.

Detta är ju en "het potatis" och då är det tydligen så att det kliar i fingrarna på alla journalister att få till en riktigt bra historia.


Hoppas att de båda två snart mår bättre.

Önskar dem allt gott.

Detsamma till dig!


Ibland har nyhetsförmedlare dåligt på fötterna

Av Kaela - 18 juni 2010 08:40

Caroline, jag har svarat dig i mail, men svarar här också.

Eftersom jag själv gillar katter men har allergi i familjen är jag förstås intresserad av vad som går att göra.

Bioresonansenergibehandling är ingen vanlg skolmedicinsk behandling- utan får nog klassas in under naturmedicin.


Här kan du läsa mera:


http://www.abbing.nu/bicom.html


http://www.izzo.se/pdf/bicom.pdf


Lycka till och ha det gott!


Går det att bota allergi

Av Kaela - 17 juni 2010 13:15

Ja nog är vi bra komplicerade och märkliga vi människor e-k - som kan tänka så upp och ner.

En riktigt bra dag till dig också!


...har du tänkt på...

Av Kaela - 17 juni 2010 13:13

En stor tackkram för de orden e-k!


Smärtan är en moder

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards