Direktlänk till inlägg 15 augusti 2010

Vad är tro?

Av Kaela - 15 augusti 2010 13:53


  



Tro är
ingenting du kan se
det är ingenting du kan röra
men du kan känna den i ditt hjärta

 Tro är
det som får dig att fortsätta försöka
när andra skulle ha gett upp
det får dig att fortsätta tro på
det goda i andra människor
och hjälper dig att finna det

 Tro är
att lita på en makt
högre än dig själv
och veta att vad än som händer
kommer denna tro att leda dig genom vad som helst
det är att tro på sig själv
och ha modet
att stå upp för vad du tror på
Tro är
frid mitt i en storm
beslutsamhet mitt i en motgång
och säkerhet mitt i ett bekymmer
Tro är

att lita på att hoppet blir infriat


 
 
Gunilla

Gunilla

15 augusti 2010 14:50

Tron är det som stärker människan. Jag skrev en text häromdagen om min tro på livet: http://gunillasblogg-gunilla.blogspot.com/2010/08/livet-ar-ett-arbete-for-overlevnad-for.html

Jag är tacksam att jag inte helt tappade tron...

Kram Gunilla

http://gunillasblogg-gunilla.blogspot.com

Kaela

15 augusti 2010 15:58

Ja det är så sant Gunilla.
Tror man inget har man inget hopp.
Jag gissar att genom allt det svåra du mötte - har du blivit starkare.
Så fint du har skrivit om din tro på livet!!!

Stor kram/Kaela

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards