Alla inlägg den 1 november 2011

Av Kaela - 1 november 2011 20:25


 

Med en förkylning som inte ger sig har jag just tagit ett varmt bad väl hemma från jobbets tio timmar - och tankarna gick som vanligt i badet - ungefär så här....


Livsklok - livsvis - blir man automatiskt det av livserfarenhet?

Ju mera man går igenom desto visare blir man - eller hur?

Ser jag mig omkring så är det inte så.

Man kan få hur många erfarenheter som helst- men för att de ska bli livsvisdom och livsklokhet måste jag tillåta erfarenheterna att förändra mig.

Annars är risken stor att jag bara blir livserfaren.

Idag ger livet oss nya erfarenheter - men det tar tid att göra dem till livsklokhet!

Med de tankarna önskar jag alla fina goa bloggvänner och besökare en god natt - jag ska dricka honungsvatten och krypa isäng.

Av Kaela - 1 november 2011 19:54

Tror inte att jag skulle vara beredd att betala över 240 000 kronor för att få vandra omkring i Drottning Victroias sidenmamelucker.

I Dagens Nyheter kan man läsa att Drottningens intima plagg kommer att säljas för mycket pengar på en auktion.

Tro det den som vill.

Men samlare är ju nu ett släkte för sig - och kanske har de pengar som gräs

Av Kaela - 1 november 2011 14:20

 



Att vara begränsad är ingen styrka, men det är en styrka att kunna begränsa sig

Okänd 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards