Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Godnatt från en förkyld och trött Kaela

Av Kaela - 1 november 2011 20:25


 

Med en förkylning som inte ger sig har jag just tagit ett varmt bad väl hemma från jobbets tio timmar - och tankarna gick som vanligt i badet - ungefär så här....


Livsklok - livsvis - blir man automatiskt det av livserfarenhet?

Ju mera man går igenom desto visare blir man - eller hur?

Ser jag mig omkring så är det inte så.

Man kan få hur många erfarenheter som helst- men för att de ska bli livsvisdom och livsklokhet måste jag tillåta erfarenheterna att förändra mig.

Annars är risken stor att jag bara blir livserfaren.

Idag ger livet oss nya erfarenheter - men det tar tid att göra dem till livsklokhet!

Med de tankarna önskar jag alla fina goa bloggvänner och besökare en god natt - jag ska dricka honungsvatten och krypa isäng.

 
 
Ingen bild

Sanna

1 november 2011 22:19

Det är det där när insikten (av en erfarenhet) går ner från huvudet och landar i "hjärtat" som gör skillnaden.
Krya på dig
kram

Kaela

2 november 2011 06:07

Så sant Sanna - så är det!

Tack för din goda önskan.

Allt gott till dig med en kram!

 
Ingen bild

Monica

1 november 2011 22:50

Krya på dig! Hoppas att förkylningen släpper sitt grepp fort fort.
Kramar Monica

Kaela

2 november 2011 06:06

Tack Monica!
Det måste ju gå åt det hållet även om detta var den envisaste förkylning jag råkat ut för.

Kramar om!

 
Tolmia

Tolmia

1 november 2011 22:57

Krya på dig från din förkylning.
Ta hand om dig väl.
Jag skickar kramar och varma tankar till dig.

http://tolmias.blogg.se

Kaela

2 november 2011 06:06

Tack för det Tolmia!
jag blir nog tvingad att kontakta vårdcentralen för nu kommer febern efter att jag blivit sämre under ett par dagar!

Allt gott till dig med en kram!

 
Gunilla

Gunilla

2 november 2011 07:32

Krya på dig!

Kram

http://blogg.passagen.se/pgrrr

Kaela

2 november 2011 09:01

Tack goa fina Gunilla!
Gör vad jag kan för det.....

Kramar om...garanterat virusfritt

 
Kristina

Kristina

2 november 2011 12:52

Ja, nu fick du mig att tänka till om erfarenheter. Jag tänker varje dag att jag kan lära mig något av alla liten som stor. Jag blir glad varje gång som jag lär mig något nytt.
Nu undrar jag om jag tar in det då och gör en förändring. Jag tror att jag gör detta annars skulle jag väl inte vara lyhörd?

Jag är med så förkyld med lite feber och håller på att kurerar mig med ingefära som jag häller kokt vatten på. Sköljer näsan med saltvatten.
Tack för att jag fick tänka till lite.
Goa kramar till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Kaela

2 november 2011 13:25

Hoppas du kryar på dig.
Jag var förkyld två veckor - hann bara vara frisk en dag så insjuknade jag igen och den här gången är det tyngre.
Kan ju inte vara borta från jobbet annat än att jag kan smita lite tidigare någon dag eftersom det inte finns någon ersättare.
Ja visst tål det att tänka på Kristina!

kramar om!

 
Kristina

Kristina

2 november 2011 14:45

Men så tråkigt att du är sjuk. Ber att din förkylning ska släppa.Hoppas det vänder skickar smittofria Kramar

http://ruach.blogg.se

Kaela

2 november 2011 15:23

Jämfört med vad du har och går igenom är det ingenting - men det är tufft att gå och jobba.
Svårt att få en ersättare....
Tack finaste för förböner.
Du får smittofria kramar tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards