Direktlänk till inlägg 28 april 2013

Efter ett visst antal Botox-behandlingar har de kanske ingen effekt !

Av Kaela - 28 april 2013 22:19

En del- särskilt bland oss kvinnor  - använder Botox-injektioner för att hindra åldern att avspegla sig i rynkorna.

Men effekten av en behandling varar inte mer än fyra månader enligt artikel i Dagens Nyheter.

Och efter tillräckligt många behandlingar är man ofta resistent.

Botox-injektionerna gör inte längre någon nytta.

Dyrt är det också.


Kanske är det bättre att bli vän med sina rynkor.

Att låta dem skvallra om vägen vi gått!

 
 
Tolmia

Tolmia

29 april 2013 08:38

Jag förstår inte alls varför så många har tid att hålla på att fundera över sitt utseende.

Jo att ha rena kläder och att duscha och borsta tänderna försår jag.

Men det andra?? Att sätta igång fundera på rynkor när det finns så mycket viktigare saker att göra.

Varför inte kolla lite i sin omgivning?? Redan där kan man hitta en uppgift viktigare än att bekämpa rynkor.

Det finns många som inte bryr sig om rynkor eller inte rynkor. Med de bryr sig om ifall de blir mött med en varm blick, ett leende. Eller kanske en kram. Ja till och med några hjärtan på facebook kan värma den som är frysen. Och vad har väl rynkor med allt detta att göra?

Jag skulle vilja att vi ordnade en motrörelse mot alla som vill förstöra vårt självförtroende. Ingen ska få lära oss att det är utsidan som räknas. Det är inte bara unga tjejer som har skönhetsideal. Det sprider sig upp i åldrarna. Och de som är intresserade av att lura oss så bryr sig egentligen inte ett dugg om hur vi ser ut. De bryr sig bara om att sälja produkter som de tjänar en massa pengar på. Och som i det här fallet. Spruta in gift i oss.

Oj det här svaret blev så långt och bra (om jag får säga det själv)att jag kopierar in det i mit blogg också :-)


http://tolmias.blogg.se

Kaela

29 april 2013 10:10

Ja det är värt att kopiera!

Förstår inte heller varför det är så viktigt att inte vara rynkig!

Kramar om!

 
Tolmia

Tolmia

29 april 2013 08:39

Missade avslutningen av det jag skrev.
Man så klart vill jag skicka en kram också <3

http://tolmias.blogg.se

Kaela

29 april 2013 10:10

En kram till - tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards