Direktlänk till inlägg 16 juni 2015

Våga börja om!

Av Kaela - 16 juni 2015 14:14


 




Livet rusar på och det är lätt att glömma bort sig själv emellanåt.

Speciellt om du är en person  och kanske också har ett jobb där du alltid i första hand tänker på andra.

Så viktigt att jag själv inte glömmer de där andningsdpauserna jag brukar uppmana alla andra att ta.

Men som du kan se av nedanstående kan vi alla falla offer för stressen ibland.

Om vi låter den få tag i oss.


Idag har jag haft en dag med mycket stress.

Oskrivna dokumentationer,rapporter, besök och telefonsignaler har tornat upp sig.


När det åter ringde på dörren när jag just tagit tag i den rapport som faktiskt har en dead-line, för tionde gången,kände jag stressen i hela min varelse då jag gick för att öppna.


Utanför stod en av våra gulliga extramormödrar med sitt lånebarnbarn på fem år vid handen.

Jag fick en kram av dem båda - och hann säga (utan att någon frågat - att det är rörigt idag.


I samma stund undrade jag vem som hade bett att få veta det.

De kom glada och rosiga med nyinköpta bullar i hoppp om en kopp kaffe och en liten Mer!


Och får veta att de är mycket idag!

Jag bad om ursäkt och gick in på toaletten och drog tre djupa andetag innan jag på nytt gick ut till dem och sa:" Nu börjar vi om  Gå ut och ring på igen."

De såg frågande på mig men gjorde som jag sa.

Nu mötte jag dem med öppen famn och ett leende.


Vi skrattade lättade alla tre.


En mysig fikastund hade vi sedan och skrattade gott åt vad stressen kan ställa till med.,


Ibland måste vi börja om!

När allt blir fel för att stress eller annat sätter krokben för vår goda vilja.


Det var l i t e modigt av mig att göra det - men jag är glad att jag vågade.


Våga börja om ska du få se hur snabbt kaoset förbyts i glädje.

Och hur du istället för ett misslyckat möte får ett gott och varmt möte där ni verkligen möts.






 
 
E-K

E-K

16 juni 2015 19:35

Du är för härlig Kaela, så bra gjort.
Det där med att tala om saker som ingen har bett om är en sak som jag också gör. Jag läste just om det för många, många år sedan och har tränat mig i perioder sedan dess, men mestadels så glömmer jag bort det, så tack för påminnelsen. Psykologin säger att det tar 21 dgr medveten träning för att träna in ett nytt beteende, jag vet att det stämmer men det är så lätt att regrediera igen.
Fortsätt andas :)

http://www.steeperz.com

Kaela

16 juni 2015 21:06

Tack för uppskattningen!
Faktiskt blev det uppskattat av de som utsattes för det också.
Ja träna och träna det är enda vägen till att lära sig leva.
Vår kropp vet från början hur den ska fungera.
Men vå4r själ tar många år på sig att lära sig.

Ja - vi fortsätter andas du och jag!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards