Direktlänk till inlägg 23 juni 2015

Hitta glädjen inom dig - den bor där!

Av Kaela - 23 juni 2015 06:08

 



Morgonen är tidig - och lite dimmig.

Men solen kämpar för att komma fram.


Om den lyckas eller inte denna junidag, det vet jag inte.

Men jag vet att den alltid finns där.

Även när molnen är grå och tunga.


På samma sätt finns alltid glädjen någonstans inom oss.

Även när livet visar avigsidan.

Den kämpar för att komma igenom de lager av vardagsgrått och sorgligheter som vi kanske upplever att vi går igenom.


Ge den en chans idag!

Stanna till vid en blomma, känn doften, njut färgen.

Sätt på den musik du vet att du blir glad av.

Tänk på någon som älskar dig - någon som du älskar.


Glädjen är livsnödvändig och livsviktig för oss!

Att leva utan glädje blir en tung vandring.


Sök upp glädjen inom dig idag!

Tänk på att det ögonblick av glädje du fångar lättar dina steg och ger allt i livet en annan lyster.


En riktigt bra dag önskar jag dig!


Ta med dig citatet ut i DIN dag!


"Lev i nuet och känn att du har tillfredsställelsen just där du är - inte
runt knuten"

Okänd tänkare

 
 
E-K

E-K

23 juni 2015 10:05

God morgon! Jag vaknade med blaha. Motigt att gå upp, att komma igång och ingen glädjekänsla, ändå vet jag att någonstans där inne är jag så glad och tacksam för allt jag fått efter Stigs död. Blir så ledsen och arg på mig själv. Sådär är det emellanåt P.g.a mitt cyklotoma temperament MEN just idag bestämde jag mig för att inte tycka synd om mig själv. Fram med min lapp "verktyg för att häva neråt" på med glad musik, fram med affirmationen " jag har det så bra, trallalalala", smila och känna hur lite utav glädjen smyger sig fram. Går in på din sida och får läsa dina förståndiga ord som bonus. Tack Kaela. Jag önskar verkligen dig också en bra dag. Kram

http://www.steeperz.com

Kaela

23 juni 2015 15:30

Så härligt E-K!
Att det faktiskt fungerar.
Att man kan påverka sig själv och göra en dag med dålig start till en bra dag!

Ta hand om dig och ha det riktigt, riktigt gott!

Kramar om dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards