Alla inlägg den 25 augusti 2015

Av Kaela - 25 augusti 2015 18:27

 

  


Klockan är bara 19.40 och det ser ut att börja mörkna ute.

Men riktigt så tidigt kommer väl inte natten ännu?


Det måste vara regnet som är på ingång!


Just när jag skriver detta ser jag hur det börjar ösa ner.

 Det känns riktigt skönt efter den kvava dagen!


Hade ett samtal idag där en mening har stannat i mina tankar.



Med varje ny frivillig har vi en första intervju och informationsmöte.

Detta var en kvinna i 50-års åldern.


Hon sa under vårt samtal så här: "Jag mår riktigt bra  - sedan jag insåg att jag måste våga vara rädd."

Våga vara rädd?

Är det också ett mod!

Kanske!
Ta fram vår rädsla och titta den i ögonen.

Och inse kanske - att den inte är så farlig.


Nu önskar jag DIG en fin kväll!
Och så småningom en god natt.


Så  får vi fundera på om det är så - att det är mod att våga vara rädd!

Och du - nu regnar det!


Istället för ett citat kommer ikväll en kort dikt som jag tycker mycket om:


Var inte rädd för mörkret,
ty ljuset vilar där.
Vi ser ju inga stjärnor,
där intet mörker är.
I ljusa irisringen
du bär en mörk pupill
ty mörkt är allt som ljuset
med bävan längtar till.
Var inte rädd för mörkret,
ty ljuset vilar där,
var inte rädd för mörkret,
som ljusets hjärta bär.
Erik Blomberg



Av Kaela - 25 augusti 2015 11:45

 

Av Kaela - 25 augusti 2015 06:16

    




Även idag syns solen....även om det är en gråare sky än det varit på riktigt länge.

Fantastiskt att vi har fått ha så många fina dagar.

Den här sommaren som såg ut att helt glömma bort att komma tog bara lite extra tid på sig innan den kom.


Morgontimmen - den här första - är något alldeles särskilt tycker jag.

Det är tyst och stilla ännu - och dagen ligger framför med allt vad den kommer att innebära.


Idag ska jag till Tryckeriet och överlämna manuset till FRivillignytt - som går ut till våra frivillga och några flera varje januari och varje augusti.


Packad med program för hösten.
Och med underbara berättelser av frivilliga som berättar om sina uppdrag.

Och kanske framför allt om sin glädje över att kunna göra skillnad.

I någons liv som var en främling och dessutom okänd innan de fick och accepterade sitt uppdrag!

Jag upphör aldrig att känna pirret av förväntan inför varje ny friivillig.
Och att sedan få in deras manus där de berättar.....

Jag har verkligen ett drömjobb.


Och från och med nästa tisdag får jag dessutom en kollega.

Behövligt och efterlängtat.


Nu kan jag bara önska DIG en tisdag som DU ser fram emot.
Håll ditt sinne öppet!
Även vanliga tisdagar har gåvor i fickorna - till den som hittar dem!


Och så morgonens citat:


"Det gäller inte att skämta bort saker och ting, det gäller att skämta fram dom."


Tage Danielsson





Av Kaela - 25 augusti 2015 06:11


 


Lovisa och Louise - blommor och grattis till er idag den 25 augusti - för ni har namnsdag!


Grattis och blommor även till dig som har födelsedag!


Ha en riktigt fin dag - och fira ordentligt!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards