Alla inlägg den 4 februari 2016

Av Kaela - 4 februari 2016 20:05

 



Lite senare hemkomst än vanligt. Även om det ofta blir sent.

Intensiva veckor på mitt jobb just nu ger mig en hel del ideell arbetstid.

Arbetar man inom en ideell organisation är det ofta så.

Jag älskar jobbet - men ser allt fram emot fredagen när det inte brukar bli lika sent!


Men jag älskar jobbet och även om både rygg och huvud värker när det blir dagar med så många timmar så känner jag en stor glädje över det jobb jag har!


Arbetsglädje var ett ord som dök upp i mitt inre gång på gång idag!


Jag älskar det ordet – arbetsglädje!
Ska man göra om det till engelska  sprudlar det inte om det som det gör på svenska: happines at work låter definitivt inte lika roligt som vårt svenska ord.

Jag tror att arbetsglädje bottnar i att vi upplever en stolthet i vad vi gör på jobbet och att vi trivs med de människor arbetet ger oss möjlighet att möta.


Varje morgon som jag kliver in på kontoret så känner jag ett välkomnande och värme, vi säger alla glatt god morgon till varandra.
Det visas mycket omsorg - inget skitsnack - men ganska livliga diskussioner ibland.

Men de- som allting annat besjälas av det övergripande mål vi alla delar.

Att finnas som den hjälpande handen.


Du som kanske inte har läst mig förut undrar måhända var jag jobbar.

Jag jobbar som verksamhetsansvarig på en Frivilligcentral.


Ett jobb att älska - även när man kommer hem riktigt ordentligt trött!

Jag skulle önska att alla arbetsplatser vore så..

Men jag vet ju att det finns många som går med tunga steg till sin arbetsplats varje dag.

Och så borde absolut ingen behöva ha det!


Nu ska jag duscha och äta en varm macka - sedan blir det sängen som gäller.

DIG som orkar vara uppe ett tag till önskar jag en skön fortsättning på kvällen - och så småningom en god natt!


Här kommer kvällens citat:


"Om du hatar en människa, gör henne en tjänst och du skall lära dig älska henne."


Konfucius

Av Kaela - 4 februari 2016 05:34

 

 


  Idag är det torsdagen 4 februari och Ansgar och Anselm har namnsdag!


Grattis till er!


Och grattis också till DIG som firar födelsedag idag!


T hand om er bemärkelsedag och låt den bli en dag so9m märks!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards