Direktlänk till inlägg 30 juli 2017

Att vara mamma en stund till en ny bebis och sedan lämna vidare

Av Kaela - 30 juli 2017 17:05

 


För en massa år sedan. medan jag ännu bodde i Stockholm, blev jag en liten bebis första hem.

En liten flicka på 3,5 kilo och 6 dagar gammal fick vi hämta på Huddinge sjukhus.

Och ge ett hem under den tid det skulle ta sociala myndigheter att hitta ett adoptivhem.

Barnets mor var i nedre tonåren och ville att hennes barn skulle få en stabil familj.


På den lilla bebisens id-handling stod bara odöpta flickebarnet .........och ett efternamn
Vi kallade henne Lina!


När hon var i övtre tonåren fick jag ett brev.

Hon ville ha kontakt.

Hennes fanstastiskt fina adoptivmamma och hon kom på besök.
Hennes adoptivfar dog när hon var 13 år.


Nu är hon själv mamma till två fina flickor.

På tisdag kommer de och hälsar på i tre dagar.

Vi ser fram emot att få ha dem här.

Så roligt att få vara med och se hur det går för den där lilla fina bebisen som lades i min famn en marsdag för många år sedan - och som jag sedan med blöandad glädje och lite sorg fick lämna vidare till en adoptivmor som blev så glad när de ringde om den lilla från Socialtjänsten att hon svimmade.V

Innan bebisen lämnades över till sin nya familj umgicks vi hela dagarna i två veckor.

Lite svårt att bygga en bro för det lilla livet att l'mna mig på- träning i att inte vara självisk.
Bara känna hur stort det var (och är) att få dela någon annans liv så nära ett tag!

Den yngsta dottern 8 år, har blivit en riktig liten kändis.

Du kan läsa om henne i DAGENS NYHETER

och i                          SVENSKA DAGBLADET





 
 
Ingen bild

Stina

30 juli 2017 20:58

Så spännande det måste va för dej att få träffas, hoppas ni får 3 fina dagar! Det kan inte vara lätt att vara för begåvad hellre, känner också en person som fick hoppa fram flera klasser har för mej han va 13 när han tog studenten! Tur man är "vanlig, lite mitt i mellan...
Hälsn. o kram från Stina

Kaela

31 juli 2017 09:02

Ja det är verkligen spännande.
Vi var på båda flickornas barndop men har inte träffat Lanny alltså sedan hon var några månader.
Nej det är inte lätt att avvika åt varken det ena eller det andra hållet.
Det tror jag du har fullkomligt rätt i Gott att vara medel.
Kram och en fin måndag och ny vecka till dig Stina!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards