Direktlänk till inlägg 7 september 2017

Det finns motion och träning som är gratis

Av Kaela - 7 september 2017 08:37

Bildresultat för promenad i backar

 

 

Stod härom dagen utanför ett gym och väntade på en vän.

Att mötesplatsen råkade bli just utanför ett gym berodde  på parkeringsplatsen intill denna lokal.

Där skulle min vän ställa sin bil. INte på att vi skulle besöka gymet.

Medan jag stod och väntade såg jag en hel del komma i bil till parkeringsplatsen, ställa bilen och gå de få stegen till gymet.

Jag kunde inte göra mig kvitt mina funderingar angående det märkliga i att man tar bilen till ett gym där man betalar avgift för att träna.

Om man cyklade istället kanske man till och med kunde hoppa över gymbesöket och spara både vår planet och egna pengar.

Jag vill inte vara negativ och kritisk - men kan inte komma ifrån tanken på att vi glömmer de naturliga möjligheterna till motion och träning idag!




 
 
Anni

Anni

7 september 2017 10:09

Jag håller med ... det billigaste alternativet till gym är att cykla, stavgång eller att springa ute. Jag gör det, i alla fall cyklar jag och ska börja stavgång som kommer att göra stor nytta på kroppen.
Ha det gott/Anni

http://annison.bloggplatsen.se

Kaela

7 september 2017 10:50

För mig är det mest snabba promenader.
Jag har en sjukdom som heter ostoeporos vilket betyder att något ben i min benstomme kan brista mycket lätt så jag springer inte för att minska risken för skador.
Men skulle gärna göra det.
Sprang mycket tidigare

Allt gott till dig igen!!

 
Ms. W

Ms. W

7 september 2017 15:57

Gick på gymnastik när jag var i tonåren, och det blev ju både i grundskolan och i gymnasiet också. Men jag promenerar mycket. Och så blir det ju vardagsmotion vid städning t.ex Många steg fram och tillbaka.

Peppar, peppar... Har faktiskt aldrig brutit nåt och minan föräldrar gjorde det inte heller. Blir lite så att jag joggar/småspringer ibland. Med stavar då och då också. I slutet av januari köpte jag ett par Bungy Pump-stavar.

Har aldrig fått det riktigt att funka med stegräknare så jag mäter min motion i tid med en timer istället. Om jag reser bort eller vet att jag sitter/ligger en längre tid, brukar jag låta detta vara, men försöker sedan stå och gå så mycket som möjligt.

Sköt om dig!

http://mywordsandimages.bloggplatsen.se

Kaela

7 september 2017 20:29

Jag har brutit handen en gång och det tog en förfärlig tid innan det läkte.
det är skönt att slippa det.
Så jag är ganska försiktig-
Jag går mycket och det fungerar utmärkt.

Ja det kan lätt bli så att stegräknaren blir det viktiga och det är den ju inte.
Men man blir lite fascinerad över hur många steg man faktiskt tar.
Önskar dig en riktigt god natt!

 
Ingen bild

Stina

8 september 2017 08:48

"Den bästa motionen är den som blir av", kvittar eg vad man gör, bara det känns bra för en själv.../ Stina

Kaela

8 september 2017 17:35

Ja det har du rätt i Stina!
För min del känns det som att det bästa och roligaste är att kombinera rörelse och frisk luft.
Önskar dig en skön fredagskväll.
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards