Alla inlägg den 9 april 2018

Av Kaela - 9 april 2018 16:23

 



Långt ifrån att  återvinna krafterna efter en oerhört tuff influensa ska  jag hålla den kurs jag lovat sedan länge för nya frivilliga på min gamla arbetsplats.

Ämnet heter: Professionell vän,'Kan låta lite bakfram men det är det faktiskt inte.

Även om professionell betyder yrkesmässig och detta är frivilliguppdrag så är det applicerbart ändå.

Håll gärna tummarna för att jag ska orka!


Och DU hoppas jag har en skön eftermiddag i solen!-

 

Av Kaela - 9 april 2018 07:51

 



"Jag upptäckte att naturen är konstruerad på ett underbart sätt, och att det är vår uppgift att hitta den matematiska strukturen i naturen.
Det är ett slags tro, som hjälpt mig genom hela livet."
Albert Einstein

Av Kaela - 9 april 2018 06:52

         



Nu på morgonen är det grå himmel över Norrköping,

men soligt väder utlovas.
+1 grad och svag vind.Så det blir säkert lika fint i

g som det var igår.


Otto och Ottilia har namnsdag idag och jag gratulerar.

Jag gratulerar också DIG som har födelsedag idag!

Önskar er en fin minnesrik dag!

 

Två officiella temadagar har vi idag;

*CSS-naked day
IInternationella gin & tonic-dagen


*

  *Otto är ett namn av tyskt ursprung, en kortform av namn på Ot-,
vilka är bildade till ett ord med betydelsen "egendom" eller "rikedom".
Betydelsen är troligtvis något i stil med välbesutten eller rik. 
I Sverige finns det 12 062 män som bär namnet Otoo.

av vilka ungefär en fjärdedel bär namnet som tilltalsnamn.

Dessutombär  tre kvinnor. namnet.

183 personer bär namnet som efternamn.

Medelåldern på namnbärarna är 22 år

 

*OttiliaOtilia eller Othilia är ett namn som är en latiniserad form av det fornhögtyska namnet Odila.
Odila i sin tur är en diminutivform av Oda som är en kortform av flera kvinnonamn som börjar på Ot-, där förleden har betydelsen "egendom", "rikedom".

Det finns 5 679 kvinnor i Sverige som heer Ottilia/Ottila/Otilia. 
Största delen stavar sitt namn Ottilia.
Cirka 15 % av dessa använder namnet som tilltalsnamn,

Medelåldern på namnbärarna är 16 år

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards