Alla inlägg den 17 november 2018

Av Kaela - 17 november 2018 21:56

 

 

 

 

Att gå en loyen valp är ungefär som att som att f¨en bebis.

 

Men istället för blöjbytem är det sprinh ut i parken.

 

Däremellan samma öljuvila glädje över denna lilla varelse som över en bebsbid - nästan - !

 

IIdag ät inderverket - som heter Moses - och som är en Golden Retriver 2 månadet ic¨ch 10dagar

Av Kaela - 17 november 2018 17:16

                  

 

Att vara synskadad - hur är det?

Den frågan ställde jag mig ofta då jag, mötte synskadade personer i mitt arbete.

Jag föreställde mig detta som ett av värsta och tyngsta funktionshinder som kan drabba en människa!

 

Under två år bakåt har jag mist bit för bit av min syn!

Och jag kan konstatera att det är värre än jag föreställde mig.

 

Ofta funderar jag idag över om jag hade nog med insikt och empati att möta dem jag skulle hjälpa till att få en frivillig vän på rätt sätt.

Jag kan bara hoppas att jag jag nådde dit ibland.

 

Man blir så skör av ett funktionshinder.

Jag drömmer om värld där ingen människa räknas ut förrän hon dragit sitt sista andetag. Livet måste få vara liv - hela livet.

 

Av Kaela - 17 november 2018 12:26

     




         Tiden har ett underbart sätt att visa oss vad som verkligen

 

betyder något.

 

Maaigret t 

Av Kaela - 17 november 2018 09:46

     

 

 

 

Udag har temperaturen Norrköping sjumkit.

Men inga frysgrader.

+3 grader på moorgonen!

Ganska vindstilla och nsla hög luft!

 

 

Dagens officiella teman:

 

17 November
Internationella prematurdagen*
Napoleonbakelsens dag*
De prestigelösas dag*
Internationella elevdagen*


Maemi och Naima har namnsdag och jag gratulerar varmt!

Lika varmt gratyleras DU som fyller år idag!

 

 

Du är en välsignelse för din omgivning!!  



Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards