Alla inlägg den 2 november 2018

Av Kaela - 2 november 2018 20:55

     

 


Det är helgdahsafton och fridenn har sänkt sig över oss på vår plats på jorden!

Jaghoppas den  sänkt sig också över din plays - där du är!

Önskar dig en underbar helg!

Vi har startat den med brasa och levande ljus . ...och med att se fram emot mitten av nästa vecka då något mycket speciellt sker i vår familh!

 

Ta hand om dig och de du älskar1

Av Kaela - 2 november 2018 14:43

              

 

Hörde någon tala om ett fritidshem som använt dagen igår till att fira halloven med barnen.

Kanske är jag lite "old fashiom" men jag började genast fundera hur jag skulle reagera om något av barnen på fritidshemmet varit mitt. 

 

För mig är det allhelgonahelgen och inte hallowen som äger denna tid i den svemska almanackan.

 

Vilket givetvis förstärks av att min moir är född då - och sedan också gick ifrån och sedan ocks¨lämnade oss den helgen - 86 år senare

 

 

Av Kaela - 2 november 2018 11:51

        

kan komma över alla negativa känslor, när du inser att den enda makt de har över dig, är att du tror på dem. 

När du inser denna sanning om dig själv blir du verkligen befriad.

 

Eileen Caddy

 

Av Kaela - 2 november 2018 08:27

     

 

 

 

 

'+3 grader och gråväder som säga gå mot uppklarnande under dagen

Inte särskilt blåsigt,

 

Dagens officiella teman:

 

 

2 November
Lutfiskens dag
De dödas dag*

Tobias har namnsdag och jag gratulerar dig som bär det vackra namnet!

DU som har födelsedag idag gratuleras  med värme!

 

Du är en fantastisk person!  


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards