Alla inlägg den 10 april 2008

Av Kaela - 10 april 2008 16:02


Ibland går livet lekande lätt på mjukt slingrande vägar.
Det är lätt att styra - det rullar nästan av sig själv och njutningen är stor. Andra gånger går det trögt och tungt på mörka, dystra och svårstyrda vägar. Dikeskanten verkar nära gång på gång men oftast rullar vi vidare och se, där framme skymtar åter ett ljusare vägavsnitt...
Jag tror att det är viktigt att acceptera att livet rullar fram på alla sorters vägar.
När det är mörkt och dystert eller gropigt och svårstyrt, kanske det bästa vi kan göra för stunden är att låta det vara så - i alla fall när det inte handlar om väldigt långa sträckor i mörker.
För mig är ensamheten skön då.
Jag övar mig på att stå för mitt behov av ensamhet.
I en tvåsamhet kan det kännas svårt.
Men det är jag som gör det svårt.
Ju rakare och ärligare jag kan stå för mina behov desto lättare är det att leva dem utan att kränka andra.

Jag övar vidare...

Av Kaela - 10 april 2008 15:59



http://www.sund.nu/docs/artikel.asp?td=20080410&art=588&tem=1


Måste ju göra lite reklam för min hemstads finesser.




Av Kaela - 10 april 2008 14:14

Det finns ju många sätt att få våra medmänniskor att må lite bättre. Vi har ju alla begåvats med många gåvor vid vår födelse, och då är det väl meningen att vi ska använda dom också? Här får ni några exempel:

LYSSNA: Men du måste verkligen LYSSNA, inte avbryta, inte dagdrömma, inte tänka på vad du själv ska svara. Bara lyssna.

TILLGIVENHET: Var generös vid rätt tillfälle med kramar, kyssar, klapp på axeln och hålla någon annans händer. Låt dessa små handlingar uttrycka din kärlek och omsorg om din familj och dina vänner.

SKRATTA: Klipp ut skämtteckningar och roliga historier och sprid till andra. Denna gåva uttrycker: Jag älskar att skratta tillsammans med dig!

SKRIVET MEDDELANDE: Det kan vara ett enkelt, tack för hjälpen, eller en hel dikt. Ett kort handskrivet meddelande kanske blir ihågkommet i ett helt liv eller till och med kan ändra en annan människas liv.

EN KOMPLIMANG: Ett rakt och ärligt, du klär så fint i rött, du gjorde ett mycket bra jobb, eller det smakade jättegott, kan få någon annan att växa.

GÖRA NÅGON EN TJÄNST: Ta för vana att varje dag göra en tjänst åt en annan människa.

ENSAMHET: Det finns stunder då vi inte vill något annat än att vara ensamma. Respektera dessa tillfällen.

GLATT SINNELAG: Det enklaste sättet att må bra är att uttrycka ett vänligt ord till en annan människa. Det är verkligen inte svårt!

Av Kaela - 10 april 2008 14:11


Hatten av för denna kille- heller hur, tjejer, flickor och kvinnor?


http://www.bt.se/familj/i_fokus/han-jobbar-for-okad-jamstalldhet(520265).gm

Av Kaela - 10 april 2008 14:02

En Hollywoodproducent klottrade ned en kort notis på ett manuskript som kom att bli "Borta med vinden"
att vi är inte intresserade av att göra en film på detta manuskript.

**

Atombomben kommer aldrig att kunna sprängas - och jag talar som expert i ämnet sprängmedel.
- Amiral William Leahy, 1945 -

**

Du borde gå tillbaks och börja köra lastbil igen.
- Citat från en konsertdirektör efter han avskedat Elvis Presley 1954 -

Av Kaela - 10 april 2008 12:52



Den 42-årige mannen har begärts häktad.

Mycket talar väl för att han vet vad som har hänt.

Jag hoppas och ber att han ska säga det han vet mycket snart så att Englas mamma slipper leva i den ovisshet hon gör idag!

Alla besked - även det värsta - är nog bättre än den ovisshet hon lever i i dag.

Härligt är också att läsa att grannar och vänner fortsätter hjälpa mamman att leta!


Av Kaela - 10 april 2008 12:25

Yvonne, det är verkligen sant.

Man undrar hur mycket kunnat gå så fel.

Egentligen är det väl gott och väl att barnsäkerheten ökar så långt det är möjligt.

Men våra barn behöver mer än giftfria färger.

Och mer än cykelhjälmar.

Allt detta är gott och väl - men jag tror många barn idag inte upplever att de blir sedda.

Tack för din härliga och utförliga kommentar!

Av Kaela - 10 april 2008 12:24

Steve Lando...visst är det underbart att det aldrig är försent.

Tack för besök och avtryck!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards