Alla inlägg den 11 april 2008

Av Kaela - 11 april 2008 22:25


För att orka morgondagen - som förutom utbildningsdagen på jobbet också består av en poetträff (hur spännande som helst) en massa folk som bara mötts på nätet- måste jag nog krypa isäng nu.

Tändt ett ljus här för sena nattvandrare och önskar er alla en riktigt God Natt!

Av Kaela - 11 april 2008 22:23

Ja du Bengt...nu har håret varit inpackat och nu är det tvättar och torrt och glänser nästan som i de förhatliga reklaminslagen som hackar sönder älsklingsfilmen på TV.

Av Kaela - 11 april 2008 21:06

 

En arbetslös söker jobb som städare på Microsoft. Personalchefen kallar honom till intervju och ber honom genomföra en test (rengöra golvet).
Testet utfaller till belåtenhet och personalchefen meddelar honom följande:
Ni får jobbet. Var god lämna er e-postadress så ska jag skicka nödvändiga formulär för underskrift.

Mannen svarar att han varken äger någon dator eller har någon e-postadress. Personalchefen säger att utan e-postadress existerar mannen inte virtuellt och kan därför inte få jobbet.

Mannen lämnar förtvivlat byggnaden. Han har endast 10 dollar i fickan. Han går in på närmaste snabbköp och köper 10 kilo tomater.
Han går sedan från dörr till dörr och säljer tomaterna och på så sätt fördubblar han sitt kapital.

Han gör samma sak tre gånger och till sist har han 160 dollar. Han inser att han hittat ett sätt att förtjäna sitt uppehälle och börjar nu tidigt om morgonen och kommer hem först sent på kvällen. Varje dag fyrdubblar han sitt kapital.

Snart köper han sig en liten bil, senare en lastbil och till sist har han en hel fordonspark, nödvändig för att kunna genomföra alla leveranser. Inom 5 år äger han en av de största livsmedelskedjorna i USA.

Han börjar fundera på sin framtid och tar kontakt med en försäkringsmäklare för att diskutera hur han och övriga familjen ska få ekonomisk trygghet.

Efter att ha fått råd är mäklaren och mannen överens och mäklaren frågar nu efter mannens e-postadress så han kan skicka nödvändiga formulär för underskrift.

Mannen svarar att han varken äger någon dator eller har någon e-postadress. Mäklaren säger:
Konstigt. Ni har byggt upp ett helt imperium och har ingen e-postadress. Tänk vad ni kunde ha åstadkommit om ni hade haft en dator!

Mannen svarar:
Ja, då hade jag varit städare hos Microsoft.

Vad lär vi då av detta?
Internet är inte räddningen i ditt liv.
Om du vill arbeta hos Microsoft måste du ha en e-postadress.
Även utan e-postadress kan du bli miljonär genom arbete.
Och eftersom du läser den här lilla historien just nu så har du större chans att bli städare än miljonär.

Av Kaela - 11 april 2008 20:18

Har du någon aning om hur många saker du egentligen äger?
 Läste för ett tag sedan en forskning.
Femåringar har idag mellan 500 och 1000 leksaker.
När mina barn var fem år hade de i genomsnitt 50 till 100 saker att leka med..
Själv hade jag och min genrations barn mellan 5-10 leksaker...om man inte var disponentdotter förstås (glömmer aldrig min avundsjuka när jag hälsade på Karin, disponentens dotter.

Hon måste ha en stor hylla för sina saker och dessutom var HELA HENNES SÄNG full med nallar och såna där mjuka små djur som jag drömde om)

Då är frågan om mina barnbarnsbarn kommer att ha 50 000 grejor att hålla reda på eller om det vänder....

Kan inte låta bli att hoppas att det vänder för jag tror inte lyckan ligger i att äga saker.

Eller vad tror ni andra?

Av Kaela - 11 april 2008 20:14


 


Om flickor vore blommor, vore det bra konstigt. Vilket fniss och flams det skulle bli i rabatterna.

Tage Danielsson

Av Kaela - 11 april 2008 20:10

Tack goa fina Erika för dina fina inlägg...

ja solen har sitt språk....

Visst har du sagt tack för mitt inlägg på din diktblogg.

Lyckliga du som har en katt- de är så otroligt fina!

En fin helg önskar jag dig med en kram!

Av Kaela - 11 april 2008 17:34

Nej Steve Lando...det är inte lite...det sker ingenting så länge det man skriver inte har läsare.



Av Kaela - 11 april 2008 16:50

Idag har jag förberett inför utbildningsdagen för frivilligarbetare som vi ska ha imorgon.

Det gäller ju att ha gjort så mycket som möjligt i förväg så att vi hinner imorgonbitti.

Klockan 9.00 ska kaffebordet stå dukat och sedan ska jag tala om gränsdragning ( extra svårt och många dimensioner) i frivilligarbete.

Sedan blir det föreläsning i Etik.

Av Gunnel, vår älsklingsföreläsare.

Hon är bara sååå bra!

www.frivilligcentralen.se

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards