Alla inlägg den 11 april 2008

Av Kaela - 11 april 2008 16:09


En gång när Du känner Dig fullärd
En gång när Du nått livets höjdpunkt
En gång när Du tycker att Du är bättre än de flesta
En gång när Du känner att tomrummet efter Dig
aldrig kan fyllas - gör blott så här och Ditt sinne blir stilla och ödmjukt:

Tag en kanna och fyll den med vatten.
Stick Din ena hand ner i vattnet och lyft sedan upp den igen.
Det hål Din hand lämnar efter sig i vattnet
är måttet på hur mycket Du skall saknas.
Du kan plaska så mycket Du vill medan handen är i vattnet och Du kan därvid åstadkomma vågor, men upphör Du bara en enda minut,
så är vattnet lika lugnt som förut.

Det är något som gäller oss alla:
Vad helst Du sysslar med i livet, gör Ditt bästa,
men glöm inte att oersättlig är ingen!

Gammalt kinesiskt tankespråk

Av Kaela - 11 april 2008 13:05


Är  du en bra lyssnare? Vad innebär det att verkligen lyssna?
Jag tar här exempel ur familjelivet i våra nära relationer eftersom det är där vi sätts på de tuffaste proven.
Ok... Om vi säger att du sitter och äter middag med din partner efter en arbetssam dag.
Samtidigt som du sitter där snurrar allt som har hänt på arbetet under dagen runt i huvudet.
När ni ätit middag ska disken göras, barnen läggas, det ska städas etc. Sedan kanske TV´n sätts på (eller är den på medan ni äter?).
Hur ser det ut hemma hos dig? Sedan går ni och lägger er och kanske kanske...

 Hur ofta har ni verkligen samtal då ni diskuterar sådant som verkligen berör er?
Sådant som är viktigt för er! Har ni respektfull kommunikation där ni båda känner att ni blir hörda?
Skapar ni tid för det?  Ordet problem kommer ur Pro blema och det betyder på grekiska "före lösningen".

Av Kaela - 11 april 2008 11:51


ja du Meja..man kan verkligen fråga sig hur någon bara kan komma på så dumma saker istället för att säga som det är - jag var ouppmärksam.


Av Kaela - 11 april 2008 09:40

Ja kattungar är ju något man bara smälter inför!
Behövs ibland som motvikt när man ska fostra barn - det svåraste och viktigaste vi någonsin gör!

Kram



Av Kaela - 11 april 2008 08:46


 jag har haft katter och längtar att ha det igen.

Men allergiska nära och kära gör det mindre lämpligt.

Men visst är de bedårande...





Av Kaela - 11 april 2008 08:37

En sak är nog säkert.

Det kan vara ganska underhållande att vara skadereglerare på ett försäkringsbolag.

Det förstår man när man läser alla märkliga förklaringar som människor givit...läs och förundras... och skratta gärna.. för du vet väl att ett gott skratt förlänger livet!




"När jag försökte att döda en fluga så körde jag på en telefonstolpe."

"Eftersom detta var enda vägen hem krockade jag med älgen."

"Jag kom och körde, mannen klev upp på min väg och jag såg ingen annan råd än att köra på honom."

"Jag körde på en karl, han erkände att felet var hans, för han hade blivit överkörd förut."

"Eftersom bärgningsbilen stod på vägen där olyckan hade hänt, körde jag på den."

"Bärgningsbilen hade så mycket ljus så jag såg den inte."

"Jag träffades av en annan idiot som jag inte kände."

"Om den andra bilen inte kommit hade olyckan aldrig hänt..."

"I det att jag försökte avläsa en vägvisare som var otillbörligt otydlig körde jag emot en telegrafstolpe."

"Jag körde på en lyktstolpe som jag inte blivit varse om, eftersom den skymdes av några människor."

"Bärgningsbilschauffören blev mycket upprörd när jag körde på hans fot, hade jag vetat att hans fötter stack ut hade jag inte kört så nära."

"En osynlig bil uppenbarade sig från ingenstans, körde på min bil och försvann."

"Anledningen till att jag krockade var att min fru ringde."

"Man måste köra i diket när chefen ringer när man äter".

"Jag råkade träffa polismannen lätt med min stötfångare. Han blev mycket arg då han påstod att han befann sig på polisbilens högra sida och pratade i telefon. Detta är en grov lögn då jag tydligt inte såg någon sladd."

"Jag har två telefoner i min bil. Dessutom har jag en komradio och en dyr stereo med CD. När det ringde blev det för mycket för mig."

"Jag satt och pratade med min fru i telefon när plötsligt en älg hoppade in i min bil. Detta brydde min fru sig inte om utan fortsatte att prata och det gick inte att få stopp på henne. Därför de stora skadorna på min bil och älgen."

Av Kaela - 11 april 2008 08:29


 


Solen synar
den kalla jorden
som legat övergiven


plockar fram sina strålar
smeker liv
i de bruna markerna


väcker träden
ur deras vintersömn


skänker nytt ljus
som bländar
våra vintergråvana ögon


vinterns kyla
möter kinden
men våren värmer
våra kurade ryggar


från de spretiga buskarna
vid ån


stiger fåglarnas
lovsång...
Kaela

Av Kaela - 11 april 2008 06:34



Igår kväll...

... smidde jag tusen planer, imorse gjorde jag som vanligt!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards