Alla inlägg den 17 april 2008

Av Kaela - 17 april 2008 12:08




Vill du läsa Lasse Berghagens favoritdikter?

 Här hittar du hans bok: "Dikter i mitt hjärta"


http://www.pslinden.com/product_info.php?manufacturers_id=3628&products_id=8427&osCsid=
0dd89356e80931fd6f76f83c00a9bcf6

Av Kaela - 17 april 2008 12:06


Vi är Guds förvaltare,
du och jag.
De gåvor vi fått
är av olika slag.

Den ene fick vilja,
stark som stål,
och mod att kämpa
för höga mål.

Den andre är bräcklig,
ett kärl av ler.
Kanske en själ
som kämpar och ber.

Den ene kan sjunga
med klockren röst.
Den andre kan dela
med de gråtande tröst.

Vi har fått här i livet
var sin del
av Guds outgrundliga
puzzlespel.

Där alla bitar behövs,

Också de små.

Också din och min lilla bit

så färglös och grå.


 

Något skulle fattas

I Guds mönster utan den.

Var rädd om den gåvan du fått !
Förakta ej den !

Guds delningssätt är för oss
en hemlighet.
Tänk om vi alltid
kunde minnas det !

Och tänk om vi kunde
vad ej alla förstår,
glädjas över
vad andra får.

Hos Gud finns ingen gradering
efter människors mått.
Tacka Gud för din gåva !
Bruka det du har fått !

När Guds mönster en gång är färdigt
då ska vi förstå
och också kunna tacka för
att han delat så.

Hans Hallebo

Av Kaela - 17 april 2008 11:59




Medan jag säger ordet framtid

blir första stavelsen förfluten tid

Av Kaela - 17 april 2008 11:37

Ett litet tips- gå in på Skrivarsidan och läs en helt underbar kortnovell!

http://www.skrivarsidan.nu/content/view/524/2/


Av Kaela - 17 april 2008 10:39

Talgoxehane












Varje morgon då jag kommer till jobbet möts jag av en liten vän - talgoxen som alltid troget sitter på grenen utanför huset.
Visste ni förresten att talgoxe heter "Parus major" på latin och att de kan lägga två kullar per år.

När jag kommer flyger han närmare och sjunger i gögan sky.

Så säger jag godmorgon, han blir tyst och tittar på mig medan jag pratar, så lägger han huvudet på sned och "svarar".

Så har vi en liten morgonkonversation där vid husknuten.

Känner mig alltid så härligt välkommen!


Av Kaela - 17 april 2008 10:31

 Ja Vita, om Elvis och Gud kan vi tycka olika.

Bra att du tar länken.

Och jublar med dig gör jag!



Av Kaela - 17 april 2008 08:41

Pingstpastorn Åke Green stoppas från att medverka under socialdemokraternas förstamajdemonstration i Vänersborg.
Samarbetet med den lokala Blåbandsföreningen ställs in.

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=152076

Av Kaela - 17 april 2008 06:30

Någon mera än jag som har upptäckt att man ibland får med en bild man inte tänkt när man går ner för att klicka in inlägget.

Man råkar snudda till på någon av sina bilder.

Så hände mig igår - när jag skrev "En mammas kärlek" och nu satt jag här och funderade om jag skulle ta bort byrån där- men nej- ibland- när barnen är stora - får mammor kanske lägga sina hjärtan i byrålådan - för att inte ringa varje dag- bara för att höra att allt är väl!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards