Alla inlägg den 19 april 2008

Av Kaela - 19 april 2008 19:06


Här är en massa "talande" bilder.

http://uttryck.blogspot.com/

Av Kaela - 19 april 2008 19:01

Varför finns det flytväst under flygplansstolarna, när det hade varit bättre med fallskärm?
Varför säljs det cigaretter på bensinmackarna när det är förbjudet att röka där?
Är sterilitet ärftligt?
Om inget fasnar på teflon, hur får de teflonet att fastna på stekpannorna?
Om du åker i ett fordon med ljusets hastighet vad händer då du sätter på lyset?
Varför tillverkar man inte plan i samma material som svarta lådan, de håller ju alltid.
Varför vrider man ner volymen på radion då man sitter i bilen och letar efter en speciell adress?
Om majsolja kommer från majs, var kommer då barnolja ifrån?
Om du kväver en smurf vad får hans ansikte då för färg?
Varför steriliseras sprutorna inför den dödliga injektionen?

Av Kaela - 19 april 2008 18:59

Av Kaela - 19 april 2008 18:20

Tack Emma för din fina kommentar till "Bakom varje svårighet"

Ha en skön lördagskväll och söndag!

Kram

Av Kaela - 19 april 2008 15:03

Funderar över detta med friskolor.

Som bakgrund lite fakta.

Efter den allmänna skolpliktens införande 1841 har det funnits en lång tradition av enskilda och privata skolor i det svenska skolsystemet vilka inte drivits av staten eller kommunen som huvudman och som framför allt finansierats av privata avgifter. Grundkriteriet för att dessa fristående skolor skulle få statligt stöd var att de erbjöd en undervisning som saknades inom det ordinarie skolsystemet. De enskilda och privata skolorna sågs främst som ett komplement till det ordinarie skolsystemet och många av dem hade riksintag.

Det startas just nu ju friskolor som aldrig någonsin förr i Sverige.

En del av dem bygger på religion eller ideologi.

Medan andra helt och hållet bara är en skola som drivs i privat och inte i kommunal regi.

Som kristen borde jag kanske vara för kristna friskolor.

Men jag är mycket ambivalent.

Jag förstår föräldrar som känner det som att den kristna friskolan erbjuder en lugnare och tryggare miljö.

Men samtidigt så är jag av den åsikten att de barn som både har kristna föräldrar och sedan dessutom går i en kristen skola aldrig lär sig umgås med oliktänkande.

Och det är för mig den största anledningen till att jag känner tveksamhet!

Av Kaela - 19 april 2008 14:47


 



Jag vill stanna vid sidan av vägen
ett litet tag
och söka nå detta flyende ting,
som är jag.
På vardagens allfarvägar
går tanken vill.
Jag vill fånga en aning i handen
och hålla den still.
Så villsam är livets ingång
så strid dess älv.
Jag vill stanna vid sidan avvägen
och nå mig själv.
Okänd poet

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards