Alla inlägg den 19 april 2008

Av Kaela - 19 april 2008 23:27


Lätt att glömma sig vid datorn, så många härliga bloggar att läsa.

Men nu mina vänner säger jag god natt innan jag råkar lika illa ut som mannen på bilden och klockan är långt över midnatt!

Av Kaela - 19 april 2008 23:25


Ja Big Mama, det där med att säga nej kan låta enkelt men det är det verkligen inte.

Nu tror jag att det går lättare med åren.

Ju älsdre man blir ju mera vet man vem man är och vågar stå för det

Av Kaela - 19 april 2008 19:52




" Man kan bli blind av kärleken.
Det är för att man tycker så mycket om någon
att man bara inte orkar titta på den
personen med en vanlig blick."


Flicka 8 år

Av Kaela - 19 april 2008 19:49

Big mama- kul att du var här- du har en fin blog själv-

och självklart ska du ta den här texten "Vid grillen"

Av Kaela - 19 april 2008 19:33


Känner du igen dig?

Har du svårt att säga nej?
Jag har haft VÄLDIGT svårt att säga nej.

Varför säger vi ja till sådant vi inte vill?
Visst är vi lite konstiga?

Men jag tror att många av oss vill vara snälla.
En del kanske känner att de inte vill bli osams med någon.
Man kanske är rädd för att mista en vän, om man säger nej.

Orsakerna kan vara många.

Men faktum är...att ofta när vi säger ja, så skulle vi egentligen vilja säga nej.
Visst är det så?

Sedan går vi efteråt och mår dåligt.
För en del är det verkligen så.

Jag har lärt mig, att säga nej. Men det är inte förrän på senare år som jag klarat av det.
Men uppriktigt sagt, så känner jag mig MYCKET starkare av det.
Man kan säga nej till saker på ett vänligt sätt.
Visst kan man mista vänner o.s.v
Men frågan är ju då...

Skulle dessa vänner göra allt du frågade om?
Säkert inte.

En sak till...Vad är det för vänner som inte kan ta ett nej?
Ett öppet och ärligt kommunicerande mellan människor, skulle vara riktigt härligt det.
Ingen är ju förmer än någon annan.

Det anser då jag i alla fall.

Tänk på hur vi gör med våra barn.
Vad skulle bli av dem om vi sa ja till allting?
Vi kanske får krävande och själviska barn. Det vill man väl inte ha?

Kan de lära sig att ta ett nej, så tror jag att de själva blir mer medvetna om hur viktigt det är att säga vad man verkligen tycker, tänker och känner.

Javisst, ett nej kan vara mycket svårt att ta ibland.
Men det betyder mycket för oss själva om vi både klarar av att säga nej ...och ta ett nej.
Man lär sig uppskatta människor som verkligen står för sitt ja och sitt nej.

Vi måste bara våga.

Våga vara modig!

Av Kaela - 19 april 2008 19:15

Grillning -den enda formen av matlagning som "riktiga" män gör.

När en man ska grilla, händer följande:

1. Kvinnan handlar
2. Kvinnan gör sallad, tillbehör och efterrätt.
3. Kvinnan förbereder köttet för grillning, lägger den på ett fat tillsammans med grilltången och går ut med den till mannen som "hänger" vid grillen med en öl.(helst tar hon med sig en extra öl till honom)
4. Mannen lägger köttet på grillen
5. Kvinnan går in och dukar samt kontrollerar tillbehören
6. Kvinnan kommer ut för att berätta att köttet snart bränns vid.
7. Mannen tar upp köttet från grillen och räcker den till kvinnan.
8. Kvinnan tar in maten och ställer fram på bordet.
9. Efter maten dukar kvinnan av och diskar.
10. Mannen frågar om kvinnan tyckte att det var skönt att få ledigt från matlagningen en kväll.... När han ser hennes irriterade min tänker han att det finns kvinnor som aldrig är nöjda, hur han än försöker!!!

Av Kaela - 19 april 2008 19:10

 

Städning   

"Ett hus blir ett hem först när man kan skriva "Jag älskar dig" på möblerna."  

Jag har tillbringat oräkneliga timmar
med att STÄDA!

Det brukade ta mig 8 tim varje veckoslut att göra allt precis perfekt --
"om någon skulle komma."
Sen upptäckte jag en dag att ingen kom; de var alla ute och levde livet och hade kul!


Så numera, när jag får besök känner jag inget behov
av att ursäkta hur det ser ut i mitt hem. De är mer intresserade av att höra om allt jag gjort medan jag var ute och levde livet och hade kul.
Och om du inte har räknat ut det här än, så, snälla, lyd detta råd:

Livet är kort. Njut av det!


Damma om du måste,
men vore det inte bättre att måla en tavla eller skriva ett brev, baka en kaka eller så ett frö, fundera över skillnaden mellan önska och behöva?

Damma om du måste, men man har alltför lite tid, till att simma över floder och klättra i berg, lyssna på musik och läsa böcker, umgås med vänner och leva sitt liv.


Damma om du måste, men världen är där
ute med solen i dina ögon, vinden genom ditt hår, ett lätt snöfall,
en regnskur. Den här dagen kommer inte tillbaka.

Damma om du måste, men tänk på att
ålderdom
kommer och den är inte vänlig. Och när du går bort -- och gå bort måste man -- ja då blir du, just du, mer damm!

Av Kaela - 19 april 2008 19:08


Lär dig om virus och hackers


http://home.swipnet.se/fel/index.htm

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards