Alla inlägg den 23 april 2008

Av Kaela - 23 april 2008 22:17


Kudden är alla tröttas dröm- så det är faktiskt så att kuddar kan förverkliga ens frömmar - när man lägger huvudet på dem!


En skön natt önskar jag er alla...och hoppas att dagen imorgon ska bli vad vi förväntar oss - solig!

Av Kaela - 23 april 2008 22:16

Stackars Ulla. Förkylning är inte roligt.

Låter enkelt- men oj vad det ställer till.

En krya på dig kram!!!

Av Kaela - 23 april 2008 20:38


Förr i tiden var tandläkaren en farlig person. Han använde järnstänger och drog ut tänder överallt.
Till och med visdomständerna drog han ut.
Därför visste folk inte så mycket på den tiden.
Dag Emil, 7 år

Av Kaela - 23 april 2008 20:37



Fyrtio är ungdomens ålderdom
Femtio år är ålderdomens ungdom

Av Kaela - 23 april 2008 20:28



Sitter i mitt arbetsrum

snurrar förstrött på stolen

biter i en blyertspenna...


väntar på ett telefonsamtal...


Men tiden går


och samtalet dröjer...


så jag trycker fram

en sökmotor

och letar


efter ingenting


Plötsligt får jag syn

på orden


"länk till tron".


Nu visade sig tron vara

en förkortning

för något helt annat


men - tänk om -

så lätt


att tro


om det funnes


en länk


till tron.


Kaela

Av Kaela - 23 april 2008 20:20




När ens egna hjärnceller inte kan
följa med i debatten, kan man trösta
sig med Mumintrollets kloka beslut:
en annan får fundera, som är klokare än jag".


Av Kaela - 23 april 2008 20:12

Tack Ulla- aha du har varit borta, därför jag har inte sett dig!

Ja på tal om att kärlek är något man skapar i sitt liv minns jag min mors ord dagen före bröllopet: "Glöm inte bort att det framför allt är ett stort jobb!"
Hon hade så rätt!


Frump- det är så sant- det är inte alltid lätt att ta tag i känslorna.
Men det man inte tar direkt får man ta senare- och då kan det ha maskerat sig!


Sissel i Norge-ja det är så sant. känslor ska inte stoppas unden.

Jag tror hon visste det; Astrid.
Men jag tror ändå att den unga Astrid som kom hem och födde en son utom äktenskapet fick stoppa många känslor i påse. Särskilt när hon fick lämna barnet ifrån sig.

Säkert finns den sorgen med- maskerad- i många av hennes böcker sen.

En stor kram till er alla tre!

Av Kaela - 23 april 2008 16:35



Är det något som vi människor är bra på, så är det att fly ifrån känslor som gör ont. Jag brukar försöka tänka på dessa rader, när jag är på väg att packa ner någon känsla i ryggsäcken.

Knuffa inte undan något som kommer i din väg. Upplev det. Så lär du lättare att känna och betrakta. Det som varit. Som gör ont i din själ.

Det är tänkvärda ord, jag tror att det är bra om vi kan och vågar ta tag i dessa känslor så fort som möjligt, vad tror ni?

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards