Alla inlägg under juni 2008

Av Kaela - 11 juni 2008 06:22



"Vad lever vi för, om inte att göra livet mindre svårt för andra?"

George Eliott

Av Kaela - 11 juni 2008 06:15

 


En underbar artikel - som man egentligen inte skulle behöva se som en nyhet.

Det borde vara det mest självklara i varenda kristen församling att man arbetar mot rasism och för mångfald.

kristna framför andra bör ju söka mångfalden och motverka rasism.

Vi har ju en tro som säger att varenda människa är lika värdefulla...oavsett hemland, hudfärg religion yrke status...

http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=154324

Av Kaela - 11 juni 2008 06:14


Att tjejer slår ner..tar till våld.. det är något som jag inte begriper...

Visst är det jämlikhet och ska så vara ...men den här jämlikheten kan i alla fall jag gärna vara utan.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1349377.svd

Av Kaela - 11 juni 2008 06:11



Seger för Sverige...totalt sportintresserad är jag men i köket och städningen av skåpen som är tomma kunde jag inte undgå att följa händelseförloppet genom min käre mans högljudda kommentarer.


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/fotbollsem2008/article2657297.ab

Av Kaela - 10 juni 2008 23:04

Godnatt önskar jag er alla med en lite speciell dikt...


Jag ville så gärna
tala om kärlek
och freden hos kärleken
men världen är galen,galen
Inte har den tid för kärlek
bara för hat
Inte har den tid
att leva i fred
bara att döda

Jag ville så gärna
tala om vilan i vilan
och det kloka gräset
som växer ur denna vila
men världen är galen galen
Inte har den tid att stanna upp
långt mindre tid att lyssna
Världen har en raket i sin mun

Jag ville så gärna
tala om skönheten i elden
om stenen
och sanningen innesluten i stenen
men världen är galen galen
Inte har den tid för skönhet
bara att krossa skönhet
Inte har den blick för blomman i elden
bara för vapnet i elden
Inte har den användning för sanningen i stenen
bara för stenens hårdhet

Jag ville så gärna
leva med tystnaden
och tanken som föds inom den
men världen är galen galen
Flyr tystnaden som vore den döden
flyr tanken som vore den en giftig tistel
Jag ville så gärna
men världen är galen galen.

Maria Wine

Av Kaela - 10 juni 2008 23:00

Ja visst är hon fantastisk-men insatt av min dotter rebecca...som medbloggar här.

Man undrar nästan om det är en fejk men det har jag inte lyckats upptäcka!

Av Kaela - 10 juni 2008 20:51


Tala alltid om för mig att du älskar mig,
i ord, handling och gester.
Utgå inte ifrån att jag redan vet det.
Om jag verkar generad, fortsätt i alla fall.
Tala om för mig när du känner dig nere och missförstådd.
Jag blir starkare när jag vet att jag kan trösta,
men tala om, jag kan inte läsa dina tankar.
Visa andra att du uppskattar mig.
Om du öppet visar din kärlek, får det mig
att känna mig extra stolt och vacker.
Glöm inte bort det lilla tokiga,
du har inom dig.
Omtanke och kärlek i stora mått,
tillsammans med en gnutta galenskap,
gör att ett förhållande aldrig blir tråkigt!
Ann Andersson

Av Kaela - 10 juni 2008 19:16

Geografi var aldrig mitt favoritämne i skolan - men något säger mig att den här unga damen kommer att tycka annorlunda när hon väl börjar skolan...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards