Alla inlägg den 17 september 2015

Av Kaela - 17 september 2015 22:06

 



Även idag har det varit en lång arbetsdag.

Om än inte lika lång som igår.

Jag har till och med hunnit med att titta på TV en kort stund efter försenad middag.


Kvällens aktivitet var ett möte med frivilliga som gör punktinsatser.

Intressanta samtal.

Och mycket information angående vad just dessa frivilliga behöver stöd med.


Bland annat ville de närvarande ha en månatlig eftermiddagsträff.

Det ska vi förstås ordna så snart som möjligt.


Nu är det dags att sova snart för att orka sista dagen i veckan.

En dag som också kommer att innehålla mycket.

Men ingen sen kväll.

Riktigt skönt att få sluta i "Normal" tid.

Första gången på ett bra tag!


Nu vill jag förstås önska DIG en riktigt god natt!
Imorgon är en annan dag.

En bra dag för oss alla hoppas jag!


Och så ett citat:


"Om vi lär oss att öppna våra hjärtan kan vem som helst, inklusive de människor som gör oss galna, vara vår lärare."


Pema Chödrön

Av Kaela - 17 september 2015 10:02

 



Ett utdrag ur Atle Burmans dikt: "Visst måste det finnas något större" kom till mig under ett samtal jag nyss hade på mitt arbete.


Vill gärna dela den med dig!


Visst måste det finnas nåt större och mer

än det som man hör och än det som man ser

och nånsin i livet kommer att veta ...?

Gud hjälpe min sökande själ att få ro

ja lär mig bli trygg i den barnsliga tro

som finner det svaret utan att leta ...

Av Kaela - 17 september 2015 05:40

 


Grattis på namnsdagen - 17 september - Hildegard och Magnhild!


Och DU som fyller år - ett stort grattis till dig!


Dagen är er - njut den!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards