Alla inlägg den 11 juni 2016

Av Kaela - 11 juni 2016 21:12

 

 

 

Solen dök upp som gubben ur lådan ur dagens gråa moln framåt kvällen när det ändå snart var dags för den att gå ner

Men en härlig hälsning om ljus kom den med i alla fall!
Tacksam för det!

Idag har tårarna fört mig till tåredalens botten - och där upptäckte jag överraskande friska källor!
Så kom solen med en  hälsning!

Ljuset är ju en symbol för tron på hoppet. Att det aldrig är hopplöst - aldrig försent!


Oavsett vilka svårigheter som möter vägrar jag att sluta tro på din och min förmåga och vilja att skapa en bättre värld på alla sätt vi kan.

Kanske blir vi till och med bättre på att göra det när vi har slagits och slåss mot  motgångar och svårigheter.

Nu vill jag bara önska DIG en riktigt god natt!

Tackför att DU finns!


Här kommer kvällens citat:


"En dag i taget, det räcker.
Vänd dig inte om och sörj det förflutna,
för det är borta.
Och bekymra dig inte om framtiden,
för den har ännu inte kommit.
Utan lev i nuet,
och gör det så underbart
att det blir värt att minnas."

Ida Scott Taylor




.

Av Kaela - 11 juni 2016 15:31

 

 

 

 

I morse vaknade jag efter en orolig natt.

Kände mig så ledsen när jag somnade att det faktiskt störde sömnen hela natten.

En och annan av er som läser mig har kanske sett att jag nämnt en konstaterad  synskada.

Ja - det är mer än så- det är en tilltagande synskada och jag vet inte var det

kommer att stanna....

 

Visst har ordet blind flugit förbi i mitt huvud strax innan jag somnat på kvällen även förut.

Men inte med sådan kraft som igår.

Ordet gav mig panik och rädsla.

Allt det där vi inte vill ha.

Jag har tänt lampan många gånger inatt och konstaterat att jag ser allt men inga detaljer.
 Jag  ser allt som finns i rummet när jag tittar åt olika håll, men jag ser inte allt på en gång.

 

Jag vet att det som händer med min syn kommer att påverka  arbetsliv, fritid, familjeliv-ja allt.

 

Hur ska jag göra med det?
Ska jag låta hoppet fara  - nej absolut inte - då vore det inte jag...jag  klamrar mig fast vid mer eller mindre hoppfulla hopp.

Hoppas måste man - annars är risken att man slutar leva.
När ska forskningen komma så långt att den kan ta bort dimman....var och när kommer den begåvade ögonkirurgen som närmast kan göra under?

 

 

  Men om forskningen aldrig når dit  - om den begåvade kirurgen inte kommer, inte finns, om ingen kan.... inte kommer, om boten inte finns? Vilket ju faktiskt är det mest verklighetstrogna scenarriot för allas vår framtid. vi som håller på att tappa synen. Då kommer jag ju att vara synskadad resten av mitt liv.

Går det att försonas med den tanken?

 

Ja det måste gå....men just nu är jag i en fas av sorg - och även sorgen vill bli uttryckt.

Och det är bara om jag lyckas göra det som det kommer att finnas plats för att försonas även med den mest fruktade framtidsbilden.
Att mina ögon inte längre kan se någonting annat än i bästa fall skillnad på dag och natt.

 

Jag vet att det finns inre ögon - och skulle mitt ögonljus gå den väg som det nu ser ut som att det kommer att göra - ja då är det kanske för att min inre syn ska bli klarare.

Jag vill inte tänka den tanken än.

 

Klarar det inte - vill hoppas ett tag till....

Öch just nu är jag bara ledsen.......








Av Kaela - 11 juni 2016 10:53

 

 

 

Stort grattis till Bertil och Berthold som har namnsdag idag den 11 juni.


Och förstås - ett stort grattis till DIG som fyller år (bland annat min bror, men vet inte om han läser detta)


Ha en fantastisk firardag  det är DU som är huvudpersonen!

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards