Direktlänk till inlägg 11 juni 2016

Dimman tätnar.....

Av Kaela - 11 juni 2016 15:31

 

 

 

 

I morse vaknade jag efter en orolig natt.

Kände mig så ledsen när jag somnade att det faktiskt störde sömnen hela natten.

En och annan av er som läser mig har kanske sett att jag nämnt en konstaterad  synskada.

Ja - det är mer än så- det är en tilltagande synskada och jag vet inte var det

kommer att stanna....

 

Visst har ordet blind flugit förbi i mitt huvud strax innan jag somnat på kvällen även förut.

Men inte med sådan kraft som igår.

Ordet gav mig panik och rädsla.

Allt det där vi inte vill ha.

Jag har tänt lampan många gånger inatt och konstaterat att jag ser allt men inga detaljer.
 Jag  ser allt som finns i rummet när jag tittar åt olika håll, men jag ser inte allt på en gång.

 

Jag vet att det som händer med min syn kommer att påverka  arbetsliv, fritid, familjeliv-ja allt.

 

Hur ska jag göra med det?
Ska jag låta hoppet fara  - nej absolut inte - då vore det inte jag...jag  klamrar mig fast vid mer eller mindre hoppfulla hopp.

Hoppas måste man - annars är risken att man slutar leva.
När ska forskningen komma så långt att den kan ta bort dimman....var och när kommer den begåvade ögonkirurgen som närmast kan göra under?

 

 

  Men om forskningen aldrig når dit  - om den begåvade kirurgen inte kommer, inte finns, om ingen kan.... inte kommer, om boten inte finns? Vilket ju faktiskt är det mest verklighetstrogna scenarriot för allas vår framtid. vi som håller på att tappa synen. Då kommer jag ju att vara synskadad resten av mitt liv.

Går det att försonas med den tanken?

 

Ja det måste gå....men just nu är jag i en fas av sorg - och även sorgen vill bli uttryckt.

Och det är bara om jag lyckas göra det som det kommer att finnas plats för att försonas även med den mest fruktade framtidsbilden.
Att mina ögon inte längre kan se någonting annat än i bästa fall skillnad på dag och natt.

 

Jag vet att det finns inre ögon - och skulle mitt ögonljus gå den väg som det nu ser ut som att det kommer att göra - ja då är det kanske för att min inre syn ska bli klarare.

Jag vill inte tänka den tanken än.

 

Klarar det inte - vill hoppas ett tag till....

Öch just nu är jag bara ledsen.......








 
 
Ingen bild

Signhild Skrivmoster

11 juni 2016 15:51

Jag är ledsen för din skull och hoppas innerligt att det ska finnas en möjlighet för dig, att få stopp på framfarten och att det finns något som kan hjälpa dig.
Ledsen måste man få vara när många tankar och funderingar tränger på. Kramar från mig <3

Kaela

11 juni 2016 21:11

Tack Signhild.

Ja på något sätt hittar man ny styrka längst ner i tåredalen...

Glad för att du finns och för den du är!

Kramar tillbaka!

 
TantGlad

TantGlad

11 juni 2016 15:53

Förstår du känner dig ledsen, för synen är ju så viktig för oss.
Men försök vara stark. Hoppet är det vi måste hålla oss kvar i.

Styrkekram från mig.

http://tantglad.bloggo.nu

Kaela

11 juni 2016 21:09

Gulliga du!
Precis det man behöver när ledsnaden tar över...
Att hålla i hoppet!
Tack!

 
Ingen bild

Sanna

11 juni 2016 19:03

Jag känner med dig och jag kommer att tänka på och be för dig.
Önskar dig en vilsam och fridfull helg full med glädje som kan ge "mat" till ditt hopp.
Kramar
Sanna

Kaela

11 juni 2016 21:07

Tack Sanna!! Vad fint det känns att veta att någon tänker och ber!
Stor kram och en fridfull helg till dig också önskar jag!

 
Eva Trillian

Eva Trillian

12 juni 2016 08:09

Hittar inga ord egentligen ... bara en vilja att sträcka ut en hand ... Även här finns du med i bön. oOm syn? Om styrka? Om vad som behövs.
Kram

http://provtyckningar.blogspot.se

Kaela

12 juni 2016 20:52

Tack finaste Eva!!!
En utsträckt hand...en tanke och en bön - det är något otroligt fint!

Tack!

Och en kram tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards