Direktlänk till inlägg 15 september 2016

In i den färgskimrande årstiden

Av Kaela - 15 september 2016 20:02

 

 

 

Sista sommardagen av alla dessa sena sommardagar har jag förstått är den dag som mörknat utanför mitt fönster nu.
Vindarna är ljumma men ska enligt väderleksprofeterna svalna märkbart till i morgon-

 

Nu är det väl inte storm snö och is som väntar i morgon precis, men några grader svalare.

Kanske riktigt skönt eller hur?

Även om det har varit en sällsam upplevelse med denna sena högsommarvärme.Man har nästan fått nypa sig i armen ibland och säga till sig själv att NEJ det är INTE juli!


Kanske har du också hört att närtemperaturen stiger ökar dödligheten i Sverige.
Kanske är det så att våra nordiska hjärtan klappar bäst i svala vindar
Så låt oss gå in i svalkan med tillförsikt och glädje och med en stor portion tacksamhet för den underbara extrasommar som september hitintills bjudit oss på!
För hur man än vänder och vrider på detta så är det något alldeles extra vi har fått uppleva.

Inte någonsin tidigare under de 160 år som vi mätt temperaturen har det varit så här varmt i denna- höstens första månad, i vårt land.

Nu ser jag fram emot att få se lövskogarna brinna av färger.

Det är ett skådespel som jag alltid faschineras lika mycket av.


Det är torsdag kväll och jag vet inte var de här orden hittar DIG och hur DU har det!

Kan bara säga att jag verkligen från hjärtat önskar DIG en kväll då du hittar ro i DIG SJÄLV!


.....kanske kan du ta lite hjälp av citatet här....


"Jag följer fyra normer: bemöt det, acceptera det, hantera det, släpp det."
Sheng Yen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaela - 3 februari 2019 10:46

  Nu har vintern kommit till Norrköping. Det var ett par tre år sedan vår stad vart klädd i vitt! Moses älskar det! Men jag är begränsat förtjust! Den enorma vitheten bländar  mina få procent av syn så det blir tufft att vara ute.   ...

Av Kaela - 20 januari 2019 18:49


  Men vad är nu detta? Moses i soffan!   Ingen hund i soffan sa vi ju! Men vem kan motstå?    Ta hand om dig och de dina, det viktigaste av allt.     ...

Av Kaela - 9 januari 2019 06:42


          Du som nu och då tittat in till mig under åren kanske saknar morgonrapporten med grattisar med mera.   Orsaken är ju minständigt försämrade syn- Jag väntarr på det program som, ska lunna ge mig nya möjligheter. Den väntan ...

Av Kaela - 4 januari 2019 06:50


             Plusgraderna har återvänt till Norrköping. Och med dem slasket.   Ingen sol varken idag - 4 januari  eller imorgon - trettondagsaftonen som det ser ut.   Dagens officiella tema; 4 JanuariPunktskriftens dag*Världshy...

Av Kaela - 3 januari 2019 07:07


    På minussidan även idag. Ingen direkt vind vilket nog gör vädret ännu skönare.     Dagens officiella tema:   3 JanuariJ.R.R Tolkien day   Alfred och Alfrisa har namnsdag och grattas så varmt! DU som har födelsedag idag får...

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards