Alla inlägg under april 2017

Av Kaela - 17 april 2017 12:36

 


För det allra mesta tycker jag livet är super och fantastiskt.

Det finns ett jubel inom mig över att jag får leva...en glädje som bubblar och bubblar och som vill hitta uttryck.

Och gör det i en sång eller visa eller ett par danssteg, ett skratt....


Så kommer något i vägen....där jag ser hur  stor skadan är  och hur fort det mörknar....och jag får svårt att runda det kantiga hörnet för att hitta den glada raksträckan igen.
Det har hänt  - genom känslornas krumbukter -  att jag hejdat mig, nuddat samma fråga: "Hur kommer det att bli"   eller "Varför går det så snabbt utför med min syn". om och om igen...till och  med tyckt att blir det som det värsta scenariot då har livet ingen mening längre...

De frågarna blir kalla hårda händer som försöker hejda min glädjes hopp - som kramar sönder och tar bort ljuset i dubbel bemärkelse...


Kanske måste man snubbla och krångla in sig i frågorna ibland....men det gäller hela tiden att åter igen inse att det viktigaste är att jag har kvar en nyfikenhet, en barnslig optimism - en tokig glädje som bara är som ger mig känslan av  att det ännu minsann, kan hända rent fantastiska saker.




Av Kaela - 17 april 2017 11:49

ä  

I Zhouzhou i Kina bor det många människor....och alla behöver ett eget hem....inte så dumt att ha sin villa på toppen av ett höghus.

Utsikten lär man åtminstone inte kunna klaga på!

Av Kaela - 17 april 2017 08:47

 r





Idag är det annandag påsk, måndagen 17 april och Elias och Elis har namnsdag!

Varmt grattis till DIG som bär något av de namnen!

Du som har födelsedag vill jag oclså gratta och önska ljus och glädje över dagen och framtiden!

17 april är en särskild dag för och oss.
Min lilla pappa skulle firat namnsdag om han varit kvar hos oss.
Och min fina svärmor har födelsedag!

 

Elias är ett hebreiskt namn som betyder "min gud är Jahve". Namnet är alltså i sig en trosbekännelse

28 264 män som bär namnet hos oss!

 

Elis är en äldre, och numera ovanligare, variant av det bibliska namnet Elias. Det är ett hebreiskt namn som ju betyder "min gud är Jahve". Samma betydelse har alltså Elis.
Namnet är relativt ovanligt, men har just nu en starkt uppåtgående trend och det finns idag 6 664 män som bär detta namn i vårt land.

Av Kaela - 16 april 2017 15:56


 

Så har vi lämnat Småland och tagit oss över Östgötaslätten hem till vårt eget igen.

Den bästa platsen -  eller hur- den där man hör hemma.
Men är det en plats man hör hemma på, eller är det där man blir sedd av någon som älskar en!?

När det är som bäst tror jag båda delarna stämmer....denna platsen på jorden och denna/dessa människor- det är mitt hem....


tror 
att den största gåvan 
jag kan tänka mig 
att få av någon människa 
är att bli sedd av henne, 
förstådd 
och vidrörd av henne. 
Den största gåvan 
jag kan ge 
är att se, höra, 
förstå 
och att vidröra 
en annan människa 
Virginia Satir 



Av Kaela - 16 april 2017 15:46

 


Här tar vi en fikapaus strax efter starten på hemresan eftersom vi upptäckte Naturhuset
En fika var ganska dyr den.

Men vill man och tycker man har råd  så kan man övernatta två personer i ett dubbelrum för 2 200:- I det ingår också frukost.

Säkert en mycket speciell upplevelse vid Vätterns strand.
Men man ska nog helst ha sovit innan så man inte sover bort den stämningsfyllda natten.

Av Kaela - 15 april 2017 14:18


Förmiddagen blåste det is så den tillbringade vi med det ofrånkomliga inköpet av polkagrisar. Och på ett härligt miseum där jag fick svar på en tanke jag haft angående hur länge vi i någon större skala ägnat oss åt att odla i våra trädgårdar. Svaret ser du på bilden. På museet hittade jag också en bok som jag så innerligt härna skulle vilja läsa. Boken heter: "Barnet ingen ville ha" och handlar om författaren Jan Kjellberg som föddes 1924 sattes ut att dö men räddades. Till en barndom på barnhem och i fosterhem. Längtan efter att godkännas av en far och svek som skadade det lilla som fanns av självförtroende som fanns hos honom.

Vill väldigt gärna läsa den men måste nog istället ta reda på om den finns som ljudbok.

Så tog vi en biltur till Ödeshög på turistvägen och njöt inifrån värmen i bilen av den storslagna naturen . Det som gav den  pirriga vårglädjen var dessa underbara vitsippor på bilden. Önskar DIG en underbar fortsättning på påsken!

Av Kaela - 14 april 2017 20:57

Här i denna romantiska säng på hotell Amalias Hus i Gränna ska vi sova inatt! Bara vi två - i två dagar! Vilken lyx!!!! Sov gott där just du kära vän är inatt!

Av Kaela - 14 april 2017 10:32

 

De här blommorna samplanterades i en korg för några dagar sedan....men har fått tagits in varje kväll och nu då vi är borta ett par dagar får den stå inne i köket...


Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards