Alla inlägg under augusti 2018

Av Kaela - 5 augusti 2018 09:17

                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Precis som igår morse är också molnen dominerande nu på morgonen söndag 5 augusti!

 

Önskar Ulrik och Alrik som har namnsdag idag en fin firardag!

Detsamma vill jag säga till DIG som firar födelsedag idag!

Stort grattis till alla bemärkelsedagsbarn!

 

 

Framför allt - glöm inte att DU är en underbar person - full av unika resurser!   

Av Kaela - 4 augusti 2018 18:15

                 





Det är
en förunderlig
resa

som livet
bjuder
dig på

farligt är det
att stanna

och farligt är
att gå

Det är

en förunderlig
sanning

att NU
är det enda
du har

förfluten är
gårdagen
redan

minnen
det enda som
är kvar

Oviss är 
morgondagen....


så nkuy ditt nu idag


Kaela

Av Kaela - 4 augusti 2018 09:52


               

 

 

Molnig morgon - men ändå varmt.

Skönt att se att progmosen idag går under 30 graders strecket!

 

Arne och Arnold har namnsdag idag  - lördag 4 augusti!

Stort gt grattis till DIG som bär något av dessa namnen!

Och - förstås till DIG som har födelsedag idag!

 

Glöm inte att di 'r h'r a en anledning - som står skriven i ditt hjärta!  

Av Kaela - 3 augusti 2018 14:17


 

     
 
 
 
En droppe droppad i Livets älv
har ingen kraft att flyta själv
Det ställs ett krav på varje droppe
jälp till att hålla

~ Tage Danielsson



Av Kaela - 3 augusti 2018 14:02


           




Nästan lika varmt idag - men det stannar i alla  fall under trettiograders-strecket!

 

Tage har namnsdag idag eftersom detn  det är dem3 augusti!

Bar,t grattis till DIG som bär det namnet!Och till DIG som har födelsedag idag!

 

Glööm inte att det finns många som är glada för ayy DU finns i deras liv!

Isag Udag är swt dewn 

Av Kaela - 2 augusti 2018 17:45

 

 



Den största lyckan är att veta att någon behöver oss


Okänd tänkare

Av Kaela - 2 augusti 2018 10:45

                  

 

 

 

 

 

 

 

Något svalare klo,ay idag vilket är varmt välkommet!

 

Den 2 augusti är det idag och Karin och Kajsa har namnsdag.

 

Grattis till DIG som bär något av de namnen.

 

Och förstås till DIG som har födelsedag idag!

 

Du är en underbar person som är värd en fin firardag!!  

Av Kaela - 1 augusti 2018 12:05

 




Min mamma var den som gav mig kärleken till poesin.

Hennes favoritpoeter har med tiden också blivit mina.

Hon uppmuntrade mig att skriva när jag kom med de små alster jag skrev som liten tjej.

Någon gång kanske ni kommer att få läsa någon av dem.

Mor samlade dem i en liten pärm.


Me4d tanke på den hmor var lästes flera dikter på hennes begravning.

Både vid begravningsgudstjänsten, vid graven, och vid minnes-stunden efteråt.


Min moster läste denna dikt av Nils Bolander som var mammas absoluta favoritpoet och som har en mycket stor plats i mitt hjärta också.


 

 

Så vill jag minnas dig:
det vänliga vemodet i dina glansiga ögon,
sprängfyllt av tacksamhet och tillit,
skimret kring din fuktiga panna,
ren som morgondagg och fjällvind,
vallfartssången,
för sångmästaren, med strängaspel, en psalm –
resfebern i dina fladdrande pulsar,
brännande av tyst förväntan,
hela du – en lärkvinge av längtan.


Så vill jag minnas dig:
lovsång för livets skull,
hemfärdssång för evighetens –
en spröd men kristalliskt klar melodi
från ett utslitet instrument.


En glödlampa brinner klarast
strax innan tråden ska brista.

Du var som underbarast
i det skymmande sista.

Så vill jag minnas dig.

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards