Alla inlägg den 4 oktober 2018

Av Kaela - 4 oktober 2018 20:35

                 

 

 

 

"Manska unna människor att hjäpa till" sa min mor många gånger - och fortsatte - det mår man så bra av!

Jag får verkligen unna människor att hjälpa ttill - allt från min fatastiske make och till okända på stan.

Det känns ovant och lite svårt.

Jag är van att vara den som hjälper.

 

Men att mista stora delar av synen under kort tid har skapat den livssituationen för mig.

 

Ibland -nu och då - har jag en sorgedag när jag gråter över förlusten.

 

Men så tar jag mig samman igen och tänker: Vart för den här vägen som livet lett mig in på, och vad är det meningen att jag ska lära mig av det.

 


Det är så jag vill leva - ta det som en utmaning!

 

Jag tror vi alla ibland leds på vägar där vi helst inte skulle vilja vara.

Det är kanske då vi lever som mest intensivt.

När vi tvingas ta alla våra krafter i anspråk!

 

Önskar dig - med dessa spridda fumderingar - en riktigt god natt!

 

 

 

 

 

 

Av Kaela - 4 oktober 2018 07:00



 




Tron är det ljus som leder oss och lyser i mörkret, då förnuftet ingenting ser och blir till dårskap.


Ann Lander

Av Kaela - 4 oktober 2018 06:26

            

Torsdag morgon och det betyder att veckan år mot sitt slut!

Hitintills höstens kallaste morgon i Norrköpimg.

Det är +2 grader, svag vind och ganska hög luftfuktighet.

 

Dagens officiella teman:
4 Oktober
Djurens dag*
Internationella vodkadagen*
Kanelbullens dag*
Världsdyslexidagen

 

Grattis på ma,msdagen Idag 4 oltober Frans och Frank.

Och grattttis till DIG som har födelsedag idag!

 

Glö inte att du är bäst i världen på att vara du!  

 

 

 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards