Alla inlägg den 27 oktober 2018

Av Kaela - 27 oktober 2018 17:45

 




Förra veckan var jag på hembesök hos en kvinna på 56 år som vet att hon snart ska dö.

Hon har haft ett oerhört tufft liv.

Men själv säger hon att hennes liv varit gott.

Hon avslutade samtalet med att säga: Lova mig att du aldrig slutar växa....

Nu säger jag detsamma till dig som läser detta!


När jag kom tillbaka till skrivbordet på jobbet skyndade jag mig att skriva ner det samtalet med henne gett mig.

Avsåg att sätta in det på bloggen då, men hann aldrig.

Nu hittade jag mailet som jag skickat till min heminbox med dessa tankar.

Kanske är det så att någon som läser detta behöver det extra mycket just nu.



Du kanske inte kan påverka ett problem idag. Acceptera det då och glöm det!

Acceptera att du är människa med rätt att göra fel.

Lär känna din ilska.
Lyssna till den–den har mycket att lära dig.

Ge andra frihet.
När du binder dem med egna önskningar förstör du dem, och indirekt binder du dig själv.

Förneka ingen sida hos dig själv.
Det du nu räknar som skräp kan bli grogrund för framtids skördar.

Tro på framtiden.
Kom ihåg de gånger Du sett tragedier vändas till något gott och nytt liv springa fram ur döden.

När mörker omger dig och släcker allt hopp, lita på att Gud kan tända det på nytt.

Säg ja till alla svängar på Din livsväg.
Det är resan och inte målet som är det stora äventyret.

Du kan inte ändra på dina omständigheter.
Är du missnöjd med ditt liv – försök betrakta det på nya sätt.

Ta ett steg tillbaka och betrakta Ditt liv.
Livet är som en målning – rörigt på nära håll men en vacker helhet på avstånd.

Säg Ja till prövningar.
Det ger kärleken och glädjen mer utrymme i Ditt hjärta.

Våga växa! Ur olyckans frö gror modets och medkänslans blomster.
Jaga glädjen och den flyr sin kos

 

 

 

erens med livet och glädjen kommer över dig!

 

 

^teromsatt på negäran

 

 

 

 

Av Kaela - 27 oktober 2018 16:52

              


Det är med stor förvåning etablerade partier säger sig vara villiga att stödja sig på ett främlingsfientligt parti som vill kasta ut alla nya svenskar och dessutom sätta upp en gränskontroll som är absolut omöjlig att ta sig förbi för nya flyktingar. 

 

Förutom att det skulle vara omänskligt grymt och sakna allt motstycke i Sveriges moderna historia så vore det ödesdigert för Sverige.

 

På min vårdcentral är sju av åtta läkare nysvenskar.

På min svärmors boende där hon tillbringar 14 dagar av varje månad är de allra flesta i personalen nya svenskar.

På det apotek där jag hämtar min medicin är flertalet av de anställda personer med annan bakgrund än svensk.

De som städar våra arbetsplatser likaså.

 

Listan kan göras mycker längre.

Men jag stannar här,

Och hoppas att våra politiker ska lösa den situation vi har just nu på det bästa och det mest rättfärdiga sättet.

 

 

Av Kaela - 27 oktober 2018 10:52

                         

 

"

 

 

 

Att vara eller inte vara" sa Hamlet en gång för århundraden sedan.  - Det är frågan.

 

Om att vara  eller inte vara är förstås vu iktigt

 

Ändå skulle jag vilja ändra meningen - eller kanske snarare komplettera den genom att säga att frågan för mig mera är; hur ska vi vara!

 

Hur ska vi bemöta vår omgivning?

Det finns för mig bara ett sätt som är rätt.

Vi ska vara omrorgsfulla, kärleksfulla, respektfulla i mötet med andra människor...

Det fantastiska är att det ligger i våra händer att skapa ett m'änskligare samhålle.

Ett samhälle som styrs av kärlek och omtänksamhet.

 

Istället är vi ofta njugga och avundsjuka,,,,elaka och missunnande....

 

Ovh visst kan det se ut som att försöka vara en het potatiis på ett isberg när vi vill ge gott till dem vi möter.

Så många ger ont.....

 

Men någonstans måste det börja om det ska bli en förändring.

Ocgh var¨rtör inte börja med mig!

 

 

Ha en fin lördag!.

Av Kaela - 27 oktober 2018 09:36

            

 

Lördagmorgon är lika med sovmorgon - i vår familj i alla fall.

Och säkert i många andras.

Visst är det ljuvliggt skönt att stanna i sängvärmen tills det känns bra att gå upp!

 

Grått väder och ganska blåsigt.

Två fattiga plusgrader.

Absolut tid för vantar!

 

Dagens officiella temadagar.

27 Oktober
Hackkorvens dag
Internationella nalledagen*
Internationella religionsfrihetsdagen*
Internationella skolbiblioteksdagen*
Alla svärmödrars dag*
Unik butik-dagen

 

 

Sabina har namnsdag idag och gratuleras s¨å varmt!

Det gör även DU som har födelsedag idag!!

Stort grattis till dagens bemärkelsedagsbarn

 

Du är det absolut bästa  någon annan vet!  

 

 

 

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards