Alla inlägg den 2 april 2008

Av Kaela - 2 april 2008 22:25



03.gif


Dags att släcka ner och önska alla och mig själv en riktigt god natt!


Av Kaela - 2 april 2008 22:24

Det var en gång två kvinnor som aldrig lärde känna varandra.

Den första kommer du inte ihåg.
Den andra kallar du mamma.

Två olika liv skapade för att ge dig ditt.
En tände din stjärna.
Den andra blev din sol.

Den första gav dig livet.
Den andra lärde dig leva det.

Den första skapade hos dig behovet av kärlek.
Den andra fanns där för att ge dig den.

En gav dig ett ursprung.
Den andra gav dig en identitet.

En gav dig begåvning.
Den andra ett mål med den.

En gav dig förmågan att känna.
Den andra fanns där när du kände dig orolig.

En såg ditt första leende.
Den andra torkar dina tårar.

En sökte åt dig ett hem hon inte kunde ge dig.
Den andra bad om ett barn, och hennes önskan gick i uppfyllelse.

Och nu ställer du, genom tårarna, den urgamla frågan som förblivit obesvarad genom alla år. Arv eller miljö; vad är du en produkt av?
Varken eller raring, varken eller, bara två olika sorters kärlek
Okänd poet

Av Kaela - 2 april 2008 20:47


Gillar du animerade bilder måste du absolut titta här:


http://www.solla.vilhelmina.com/animerade-1.html

Av Kaela - 2 april 2008 20:39



Det ringer, det ringer- skynda dig att svara

Av Kaela - 2 april 2008 20:38



Inte lätt att hitta rätt om man är giraff och vill kela

Av Kaela - 2 april 2008 20:16

Vi påverkas både av våra positiva och negativa tankar. Tänk om alla våra tankar förverkligas..........! Vilket ansvar vi skulle ha.........Men som tur är blir inte alla våra tankar verklighet, materien är trög. Det är svårt att påverka andra och yttre faktorer, men vi själva påverkas.
Om vi tänker att saker och ting kommer att bli svårt- så blir det svårt.

jag kan aldrig förändra mina omständigheter med mina tankar, men jag kan faktiskt förändra mitt eget sätt att hantera omständigheterna med tankarna.


Av Kaela - 2 april 2008 20:08



När man tänker på hur farligt allting är så är egentligen ingenting skrämmande"

Gertude Stein

Av Kaela - 2 april 2008 19:22


Missbruk.Människomissbruk
Missbrukar du dig själv så missbrukar du alla som älskar dig.
Missbrukar du alla som älskar dig missbrukar du dig själv.
Missbrukas du av alla som älskar dig missbrukar dom hela världen.
Missbrukar du skiter du i hela världen och hela världen skiter i dig.Du missbrukar för du tror att du ska slippa bli missbrukad.
Missbrukar du förlorar du.
Missbrukar du förlorar jag.
Förlorar ditt barn.
Förlorar den som älskar dig. Du förstör för dom som vill dig väl. Dom som skiter i dig kommer skita i dig ännu mer när du missbrukar. Det är bara dom som älskar dig du sabbar för med ditt missbruk.
Missbrukar du förlorar dom som älskar dig.På riktigt.
Varje gång.
Garanterad förlust varje gång.
Ingen vinner.
Alla förlorar.
Jag.Du.Alla
Du vet det.
Alla försvinner.
Ingen vinner.
Ingen.
Du har ingen.
Du hade ingen.
Du fick ingenting.
Någon har missbrukat dig.
Valt bort dig.
Du ville ha kärlek.
Du blev utan.
Du ville vara okey precis som du är.
Du blev aldrig godkänd.
Du har massa hål.
Du vill täppa till dom.
Du känner dig tom.
Du vill fylla dig.
Fylla.
Fylla.
Fylla.
Överleva.

Ingen fanns där.
Ingen finns där.
Du vill ha en vän.
Du fryser.
Du vill bli varm.
Du springer.
Du flyr.
Du vill komma hem.
Du flyr längre bort för att komma närmare.
Närmare.
Närmare alltings essens.
Du vill komma in i värmen snabbt.
Jag vet.
Jag förstår.
Du är inte ensam.
Jag svär.
Du är inte ensam.


Du var svagast från början.
Du blir ännu svagare sen.
Vänd om.
Vänd om.
Jag ber.
Jag ber.
Jag ser.
Jag ser.
Dig.
Du.
Jag vet att du måste.
Sluta.
Nu.
Medan du kan.
Innan du missar.
Miss. Miss. Missbrukar resten.
Resten av livet.
Resten av livet är kvar.
Rester av kärlek finns kvar.
Jag vet.
Rester av kärlek finns kvar.
Håll ut.
Håll ut några dar.
Rester av kärlek finns kvar.
Just när du trodde att allting var slut.
Rester av kärlek finns kvar så håll ut.
Rester av kärlek till dig.
Jag vet.

Jag vet hur det känns att bli övergiven. Bortvald.
Jag vet hur det känns.
Jag vet hur det känns att bli kränkt. Sänkt.
Jag vet hur det känns.
Jag vet hur det känns att inte få hjälp.
Jag vet hur det känns.
Jag vet hur det känns att aldrig hitta hem.
Jag vet hur det känns.
Jag vet hur det känns att bli missbrukad av människomissbrukare som blivit missbrukade av människomissbrukare som blivit missbrukade av människomissbrukare som blivit missbrukade av livet.
Jag vet hur det känns.
Jag vet hur det känns att vara utan kärlek.
Jag vet hur det känns.
Jag vet hur det känns att vara utan.
Jag vet hur det känns.
Jag vet hur det känns att vara full
av längtan bort.
Jag vet hur det känns.

Jag vet hur det känns.
Jag vet hur det känns.

Missbruk. Människomissbruk.
Jag vet hur det känns.

Jag vet.
Jag förstår.
Du är inte ensam.
Jag svär.
Du är inte ensam.

Du är älskad.
Jag vet.
Du tror att ingen ser dig.
Men du syns.
Du finns.
Du behövs.
Och du är älskad.
Jag vet.
Jag har funnit rester av hopp längst ner i botten av min sorg.
Och det låg lite kärlek kvar där också och kippade efter andan.
Man måste bara få upp den i luften. Låta den andas och tro på att den kan överleva.
Vilja
att den ska leva.
Överleva.
Regina Lund

Presentation

Fråga mig

144 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen

Andras bloggar

Läsvärda bloggar


Skapa flashcards